Microsoft memperluas Visual Studio Express 2012 ke aplikasi desktop

Setelah mendengar bantahan dari pembangun, Microsoft akan menawarkan versi pakej Visual Studio Express 2012 untuk pengembangan aplikasi desktop.

Syarikat itu sebelumnya telah mengumumkan bahawa edisi Express 2012, yang percuma, versi khusus platform dari Visual Studio 2012 IDE, akan terhad kepada pengembangan gaya Metro Windows 8 serta pengembangan untuk platform awan Windows Azure, Windows Phone, dan Aplikasi web. Metro adalah gaya dan gaya baru tablet yang dirancang untuk sistem operasi Windows 8 yang akan datang.

[Microsoft minggu ini mula menjalankan Linux di Azure. | Langgan buletin Developer World untuk lebih banyak berita dan analisis di ruang pengembangan perisian. ]

Pembangun tidak berpuas hati dengan kekurangan sokongan aplikasi desktop. "Beberapa minggu yang lalu, kami berkongsi rancangan kami untuk edisi Express Visual Studio 2012," kata Naib Presiden Korporat Microsoft S. Somasegar, dalam catatan blog pada pagi Jumaat. "Semasa kami berusaha memberikan pengalaman terbaik dengan Visual Studio untuk platform kami dengan Windows 8, Windows Phone, dan untuk Web dan Windows Azure, kami mendengar dari komuniti kami bahawa pemaju ingin mempunyai untuk pembangunan desktop Windows pengalaman hebat yang sama dan akses ke ciri Visual Studio 2012 terkini di tingkat Express. "

Visual Studio Express 2012 untuk Windows Desktop akan dilancarkan pada musim gugur ini, kata Somasegar. "Mematuhi prinsip-prinsip teras yang telah kami tetapkan untuk produk Express kami, Visual Studio Express 2012 untuk Windows Desktop akan memberikan pengalaman pengembangan sederhana dari ujung ke ujung untuk mengembangkan aplikasi desktop Windows yang disasarkan untuk berjalan pada semua versi Windows yang didukung oleh Visual Studio 2012. Dengan edisi Express baru ini, pembangun dapat menggunakan C ++, C #, atau Visual Basic untuk membuat aplikasi desktop dan konsol Windows. "

Microsoft minggu lalu mula menawarkan calon pelepasan Visual Studio 2012, yang secara umum dianggap sebagai peringkat terakhir sebelum pengeluaran produk umum. Tetapi Microsoft belum menyatakan dengan tepat kapan Visual Studio 2012 atau Windows 8 akan dihantar. Juga di alam Windows 8, penyedia alat Telerik mengatakan minggu ini ia akan melihat pratonton set alat RadControls untuk Metro pada persidangan TechEd Microsoft di Orlando, Fla. Minggu depan. RadControls for Metro menampilkan sekumpulan kawalan visualisasi data XAML dan HTML untuk pembangunan gaya Metro Windows 8, kata Chris Sells, naib presiden hubungan pemaju untuk Telerik. Syarikat itu juga ingin menambah kawalan. "Kami mulai melakukan visualisasi data kerana itulah salah satu tempat yang ditinggalkan oleh Microsoft untuk menyokong pembangunan aplikasi di UI gaya Metro," kata Sells.

Artikel ini, "Microsoft memperluas Visual Studio Express 2012 ke aplikasi desktop," awalnya diterbitkan di .com. Ikuti perkembangan terkini berita teknologi perniagaan dan dapatkan berita utama setiap hari di buletin Harian. Untuk perkembangan terkini dalam berita teknologi perniagaan, ikuti .com di Twitter.