Tambalan terbaru Microsoft meninggalkan PC yang tergantung di 'Tahap 3 dari 3'

Laporan datang dari semua pelosok orang yang memasang patch Microsoft pada Selasa, menghidupkan semula PC mereka, kemudian terjebak pada "Tahap 3 dari 3. Bersedia untuk mengkonfigurasi Windows. Jangan matikan komputer anda." Komputer yang menderita akan duduk seperti itu selama berjam-jam.

Penyelesaiannya, boleh diramal, adalah mematikan komputer anda. Pendekatan yang lebih mudah adalah menggunakan salut tiga jari Ctrl-Alt-Del, yang memunculkan anda kembali ke skrin log masuk. Dalam kedua-dua kes tersebut, anda akan mengetahui bahawa semua patch Selasa telah berjaya dipasang dan nampaknya berfungsi dengan baik.

Paling tidak, begitulah rupanya sekarang.

Masalahnya nampaknya berlaku pada PC Windows 7 dan 8.1, baik 32-bit dan 64-bit, berjalan di domain, berjalan pada kumpulan kerja Windows, dan berjalan secara mandiri. Seorang pengemas kini melaporkan bahawa hang berlaku setelah memasang KB 3020370, KB 3045645, KB 3020269, dan KB 3013531, jadi tekaan terbaik semasa ialah gabungan yang merangkumi satu atau lebih daripada empat tambalan tersebut melakukan perbuatan kotor. (t / jam DD)

Ia juga kelihatan seperti memasang patch satu persatu tidak mencetuskan masalah. (t / jam VG)

Laporan awal yang menyalahkan KB 3046002 nampaknya salah. (t / h SB, EH)

Terdapat utas Reddit yang epik mengenai topik ini yang bermula dengan perunding yang mengatakan, "Microsoft memberi saya kekayaan pagi ini."

Dan begitulah seterusnya.