Microsoft melancarkan patch KB 3036140 untuk Pratonton Teknikal Windows 10, menggoda aplikasi Office

Beberapa minit yang lalu, Microsoft mengeluarkan KB 3036140, yang merupakan penggabungan semua patch sehingga kini. Ia menggantikan KB 3035129, yang dikeluarkan seminggu yang lalu. Anda boleh mendapatkan tampalan dengan menuju ke Pembaruan Windows (Mula> Tetapan> Kemas kini & Pemulihan> Kemas kini Windows), kemudian klik Periksa Kemas Kini. Sekiranya anda sudah memasang KB 3035129 dan anda mendapat ralat palsu 0x80246017, anda perlu mengklik Retry. Setelah dipasang, KB 3036140 memerlukan restart, yang akan dijadualkan secara automatik untuk anda.

Dalam ujian saya, KB 3036140 tidak membetulkan ralat palsu 0x80246017 bug. Jeda KB 3036140 membina 9926 dengan cara yang sama seperti KB 3035129 memecahkannya, menunjukkan kepada anda bahawa versi baru Windows 10 sudah tersedia (kemungkinan FBL_AWESOME1501 9935 Professional). Apabila anda cuba memasang versi baru itu - yang sebenarnya hanya tersedia untuk kalangan dalaman Microsoft - anda mencetuskan kod ralat 0x80246017.

Walaupun terlalu awal untuk diberitahu dengan pasti, saya tidak pernah melihat pertunjukan keras mengenai sistem yang dibuang pada tahun 3036140.

Di sisi pagar pejabat, pengurusan produk Office GM Julia White menyiarkan pengumuman mengenai Office untuk Windows 10 dan pratonton bagaimana versi Office yang pertama akan berkembang dengan Windows 10.

Pertama, pengumuman:

Sekiranya anda sudah menggunakan Pratonton Teknikal Windows 10, anda boleh mencari Word, Excel dan PowerPoint di Windows Store Beta yang baru hari ini dan terima kasih kerana membantu kami menguji aplikasi Office untuk Windows 10 pada PC, komputer riba atau tablet anda yang disentuh.

Kemudian penarikan balik:

Kemas kini 10:30 PG: Kami melihat beberapa laporan mengenai masalah mengakses dan memuat turun aplikasi. Pasukan ini sedang berusaha memperbaiki sekarang. Sila semak kemudian.

Jalan yang dipersembahkan oleh White sememangnya menarik:

Office for Windows 10 menawarkan versi Word, Excel, PowerPoint, OneNote dan Outlook yang dioptimumkan untuk sentuhan yang berfungsi dengan hebat pada peranti skrin kecil seperti telefon dan tablet anda — hingga ke Microsoft Surface Hub. Mereka direka dari awal hingga berjalan pada Windows 10, dibina untuk sentuhan dan menawarkan pengalaman Office yang tidak dapat dilupakan yang anda tahu dan sukai. Sebagai aplikasi Office "universal", mereka benar-benar merupakan aplikasi yang sama dengan ukuran peranti, menyediakan cara yang konsisten bagi vendor dan pembangun perisian bebas untuk memperluas dan berintegrasi dengan aplikasi Office.

Aplikasi Office baru ini akan diprapasang secara percuma pada telefon dan tablet kecil yang menjalankan Windows 10, dan tersedia untuk dimuat turun dari Windows Store untuk peranti lain. Aplikasi universal Office akan tersedia dengan Pratonton Teknikal Windows 10 dalam beberapa minggu akan datang dan ketersediaan umum akan berjalan lancar untuk akhir tahun ini.

Agaknya, walaupun tidak secara eksplisit, itu berarti versi Word, Excel, PowerPoint, OneNote, dan Outlook versi pertama akan tersedia secara percuma untuk sesiapa sahaja yang mempunyai lesen Windows 10. Outlook percuma untuk Windows 10 diberikan, berdasarkan pembentangan sebelumnya, tetapi yang lain tidak.

Menarik untuk melihat apakah Outlook pertama untuk Windows 10 akan dihantar dengan semua versi Windows 10 atau jika Microsoft akan menggunakan placeholder (sila, bukan aplikasi Metro Mail semasa) dan mendorong orang untuk memuat turun Outlook untuk Windows 10 secara berasingan.

Senarai ciri dan tangkapan layar di blog White Office kelihatan sangat mirip dengan Office untuk iPad, dan Office untuk Android, walaupun fitur Word for Windows 10's Insights for Office yang disukai, yang saat ini hanya tersedia di Word Online.

Dengan sedikit keberuntungan, kami akan mengetahui sebentar lagi bagaimana Office untuk Windows 10 akan mempamerkan "Windows best" dari segi ciri-ciri Android / iOS / Windows touch-first yang bersaing.