Kejahatan Netraliti Net untuk boneka

Kita hancur. Kami adalah boneka lilin yang dipanggang di atas api unggun. Kita adalah kucing yang akan disembelih oleh anjing. Netraliti bersih telah berlalu, celaka dunia.

Saya pernah menyokong menyeret ISP ke status telekomunikasi Tajuk II. Saya marah dan memuji tindakan itu, nampaknya didorong oleh minuman keras, kebodohan, dan moral yang rendah, ditambah dengan kurangnya rasa empati terhadap anda, Joe yang Rata-rata. Sekarang bahawa netraliti Bersih telah membuatnya melepasi putaran pertama, saya terkejut, tersipu-sipu, dengan ledakan kesedihan yang tidak disangka-sangka oleh orang awam yang dinyatakan oleh eksekutif ISP dan ahli politik mereka yang bankroll. Orang-orang yang berkewajipan ini menolak peraturan baru sebagai dosa terhadap kemanusiaan yang hanya dapat berakhir dengan anda meraikan ulang tahun anda yang seterusnya dengan Dajjal atau Travis Kalanick, bergantung pada jadual siapa yang paling fleksibel (wang saya ada di Dajjal).

Saya terkejut dan kesal melihat kebimbangan pengguna ini kerana ia terbang secara langsung dalam menghadapi apa yang saya percayai pada saat itu, belum lagi logik, undang-undang alam dan ekonomi, Magna Carta, dan Laut Mati Tatal. "Apa yang mereka tahu bahawa saya tidak tahu?" Saya tertanya-tanya, dan dengan begitu, bertekad untuk mengetahui. Di mana Anda pergi untuk keseluruhan kebenaran dan apa-apa selain kebenaran dari para ahli politik, pakar, dan PAC yang berpikiran pengguna-tidak-dompet? Berita TV kabel, tentu saja.

Di sini anda boleh mendapatkan fakta lurus yang tidak dijawab oleh pendapat atau hiperbola, tanpa sirree bob. Melalui kabel asas, saya menikmati pandangan yang tidak terbatas dari analisis tercerahkan yang dibuat oleh eksekutif ISP dan ahli politik haiwan kesayangan mereka mengenai peraturan FCC yang baru, khususnya bagaimana mereka akan menjadikan negara ini menjadi bahan ketawa teknologi, merosakkan ekonomi Internet, dan menghentikan pertumbuhan anak-anak kita . Saya mendapat komen yang bernas dari komisioner FCC, Ajit Pai dan Florida Rep. Gus Bilirakis, yang kelihatan seperti Peter Griffin dari "Family Guy", tetapi kurang bergaya.

Memecahkan netraliti Bersih untuk kita semua

Anda mungkin ingat ketika Sen. Ted Cruz berusaha memecahbelahkan Netraliti dengan istilah mudah: Ini seperti Obamacare untuk Internet - kecuali ia tidak berusaha mengubah apa-apa. Ini dimaksudkan untuk menjaga sesuatu yang baik sebagaimana adanya dan seharusnya. Juga, ia tidak dibiayai oleh kerajaan dan tidak dikendalikan oleh harga. Selain daripada itu, ia sama. Sayangnya, ketidaktahuan saya mengambil alih lagi, dan saya menyelidiki lebih jauh pencarian saya untuk pencerahan.

Di mana Cruz gagal, saya kira Family Guy mungkin berjaya, jadi saya membaca opsyen Bilirakis. Penolakannya lebih terperinci, yang bermanfaat kerana perinciannya bukan keahlian saya. Dia berpendapat bahawa mengklasifikasikan semula ISP jalur lebar sebagai Judul II akan menghasilkan harga yang lebih tinggi, kurang inovasi, dan kurang pelaburan dalam infrastruktur (tidak ada yang terjadi sekarang). Sudah tentu, pengkelasan semula perkhidmatan telefon mempunyai kesan sebaliknya, tetapi ini berbeza !

Menurut Bilirakis, peraturan baru akan membawa kita ke jalan Internet yang terlalu terkawal mirip dengan apa yang dimiliki oleh orang Eropah, sebab itulah - tunggu, saya perlu memotong dan menampal untuk mendapatkan statistik ini dengan betul - "kurang dari separuh kerana banyak isi rumah Eropah mempunyai akses ke rangkaian mudah alih LTE terpantas berbanding dengan isi rumah di Amerika pada tahun 2012. " Orang jahat itu!

Sekiranya anda tiba-tiba merasakan sakit yang tajam di belakang soket mata anda, anda tidak bersendirian - tetapi jangan tertipu. Itu bukan pendarahan yang disebabkan oleh statistik pasaran yang tidak dapat difahami sehingga samar-samar sehingga tidak bermakna dan berlaku untuk apa-apa atau apa-apa. Itulah tanda sebenar pengiktirafan kerana kejahatan Netraliti Bersih akhirnya menimpa anda.

Sayangnya, tengkorak saya begitu tebal sehingga tidak mungkin stat sehingga cahaya pada benda-benda yang dapat dilalui. Ada Bilirakis - yang terbaik untuk terus menuju ke sumbernya, yang bermaksud Pesuruhjaya Ajit Pai. Dia berada di perut binatang FCC dan akan tahu lebih baik, bukan?

Orang dalam FCC bercakap

Pai sangat bersuara tentang kejahatan netraliti Bersih, jadi anda tidak perlu membayar kabel untuk mendapatkannya, walaupun ini adalah tempat yang baik untuk memulai. Seperti Bilirakis dan Cruz (agaknya), Pai berpendapat bahawa pengkelasan semula sama dengan pengambilalihan Internet oleh pemerintah. Oleh kerana FCC bukan badan pemerintah, saya rasa dia merujuk kepada NSA dan pemberdayaannya melalui Netraliti Bersih atau senario yang sama logiknya.

Dia juga yakin bahawa netraliti Bersih akan menaikkan cukai. Walaupun peraturan baru tidak secara eksplisit melarang "caj perkhidmatan" ISP dapat ditambahkan ke tagihan bulanan anda, sehingga mempertahankan tingkat keuntungan yang diperlukan untuk gaya hidup mereka dan sokongan mereka terhadap politikus yang mudah terpengaruh, pemungutan suara menyiratkan undang-undang tindak lanjut yang tidak dapat dielakkan. Sebaik sahaja syarikat penerbangan dilarang menambahkan caj rawak ke bil anda sebagai pertukaran untuk tidak ada perubahan dalam perkhidmatan yang jelas, anarki pasti akan berlaku.

Saya pasti menjadi bodoh pada masa tua saya kerana perkara ini tidak masuk akal bagi saya. Tetapi saya tahu mereka betul. Mengatur syarikat-syarikat besar dengan sejarah amalan perniagaan pemangsa hanya dapat menyakiti kita sebagai pengguna dan "orang kecil", yang menurut saya seharusnya bermaksud perniagaan kecil. Siapa yang tidak mahu perkhidmatan Internet yang sedikit lebih perlahan daripada apa yang anda dapati di negara-negara yang bahkan tidak ada atau mempunyai infrastruktur 20 tahun yang lalu, apatah lagi pihak luar memilih apa yang akan dan tidak akan berfungsi seperti yang diiklankan di laman web anda sambungan yang terlalu mahal? Itu jelas kaedah terbaik.

Saya setuju; Saya tahu ia benar pada tahap naluri yang sama di mana saya tahu matahari benar-benar berputar di sekitar kita dan lingkaran tanaman adalah bukti kembung malaikat. Itu adalah akal sehat dan kepercayaan yang tepat terhadap pendapat orang-orang yang harus lebih berpengetahuan daripada saya kerana mereka kaya dan di Washington, dan saya tidak. Kami telah kalah. Kami kacau dan Internet tidak akan sama lagi. Sementara itu, saya mesti terus makan cat berasaskan plumbum sehingga saya faham mengapa.