Botched Outlook 2013 patch KB 2837618 dan KB 2837643 break Out Of Office balasan, Percuma / Sibuk, dan banyak lagi

Tidak lama selepas patch Black Tuesday November keluar dari saluran kemas kini automatik, forum Microsoft Answers mulai menyala dengan pelanggan yang mengeluh tentang pelbagai masalah Outlook 2013: Outlook akan tergantung ketika cuba menyegerakkan akaun IMAP; cuba menyediakan balasan di luar pejabat pada Exchange Server menarik pesanan "saat ini tidak tersedia" palsu; Data Percuma / Sibuk untuk Kalendar Outlook tidak dimuat turun; Sijil S / MIME tidak akan disahkan, menyebabkan permintaan kelayakan berulang; dan lain-lain lagi. Microsoft mendokumentasikan masalah dalam KB 2837618.

Pada masa itu ia kelihatan seperti masalah yang agak kecil yang akan didiagnosis dan diperbaiki dengan cepat. Selama beberapa minggu berikutnya, laporan mula muncul mengenai dua tambalan bermasalah yang berkaitan, KB 2837618 dan KB 2837643. Menyelesaikan masalah Outlook 2013 mungkin - dalam beberapa kes - melibatkan menghapus kedua-dua tambalan yang tidak baik itu; membuang satu atau yang lain mungkin tidak menyelesaikan masalah. Microsoft belum mendokumentasikan masalah dengan patch terakhir, dan kami belum mempunyai kata pasti ketika masalah akan diperbaiki.

KB 2837618, sebahagian dari Security Bulletin MS13-094, adalah patch Office yang biasa dan membosankan: Dengan keparahan "penting" (bukan "kritikal") yang ditugaskan oleh Microsoft, indeks Eksploitasi 3, dan tidak ada contoh yang diketahui di alam liar, sungguh dilupakan. Menurut artikel KB, patch "menyelesaikan kerentanan keamanan di Microsoft Outlook yang memungkinkan pengungkapan maklumat ketika pesan e-mel yang dibuat khusus dibuka atau dipratonton."

KB 2837643 bahkan bukan sekeping keselamatan. Ini adalah pelbagai penyelesaian untuk Office 2013 yang secara kebetulan dilancarkan pada Black Tuesday. Menurut artikel KB, ini memperbaiki kesalahan "ketika anda menggunakan isyarat sentuhan pada perangkat layar besar di PowerPoint 2013" dan dalam situasi yang tidak jelas lainnya.

Entah bagaimana, memasang KB 2837618 menyebabkan masalah yang disebutkan di atas, dan menambahkan KB 2837643 ke campuran menjadikan mustahil untuk menyelesaikan masalah dengan hanya menyahpasang KB 2837618.

Perinciannya rumit. Matthew Stublefield di meja bantuan Universiti Negeri Missouri mempunyai penjelasan paling teliti yang pernah saya lihat. Cukuplah untuk mengatakan bahawa simptomnya cukup halus sehingga memerlukan banyak orang untuk mengetahui punca masalahnya.

Senarai berita Pengurusan Patch mempunyai utas terperinci mengenai masalah tersebut, yang berpuncak pada saranan agar pelanggan menghapus kedua-dua tambalan tersebut, kemudian menghapus dan membina semula profil Outlook. (Rupa-rupanya, menjalankan pembaikan profil tidak berfungsi.) Kemudian anda harus menyembunyikan kedua-dua tambalan itu, seandainya anda begitu mempercayai pembaruan automatik.

Pada ketika ini, saya tidak dapat menemui sebarang kata rasmi dari Microsoft mengenai kapan patch akan diperbaiki. Poster Gerry CJ Cornell, menulis di forum Answers, berkata, "Saya bercakap dengan M $ semalam dan peluncuran tersebut akan diperbaiki pada bulan Disember." Nampaknya kita akan mengetahuinya.

t / h SB

Kisah ini, "Botched Outlook 2013 patch KB 2837618 dan KB 2837643 break Out Of Office, Percuma / Sibuk, dan banyak lagi," pada mulanya diterbitkan di .com. Dapatkan perkataan pertama mengenai apa yang dimaksudkan dengan berita teknologi penting dengan blog Tech Watch. Untuk perkembangan terkini dalam berita teknologi perniagaan, ikuti .com di Twitter.