Kursus pengaturcaraan 4 C untuk setiap tahap kemahiran

Walaupun dengan begitu banyak bahasa peringkat sistem yang boleh dipilih, C tetap menjadi pilihan popular. Banyak projek utama - seperti kernel Linux dan masa berjalan Python - masih menggunakan C, dan kemungkinan besar akan melakukannya tanpa had. Untuk beberapa bidang pengkomputeran, seperti pengaturcaraan tertanam, C adalah suatu keharusan.

Dan tidak pernah ada masa yang lebih baik untuk belajar C. Sumber banyak, dari buku hingga kursus terpandu. Di sini kita akan melihat empat tawaran kursus dalam talian utama untuk pembelajaran pengaturcaraan C, masing-masing bertujuan untuk tahap pengguna yang berbeza dan menawarkan pendekatan yang berbeza. Sebagai contoh, satu menggabungkan pembelajaran C dengan belajar Linux, sementara yang lain mengajar C dan C ++ bersama-sama.

Udemy: Pengaturcaraan C untuk Pemula

C tidak semestinya bahasa pengaturcaraan termudah untuk dipelajari terlebih dahulu, tetapi itu tidak bermaksud bahasa itu bukan bahasa pertama yang sesuai, atau tidak dapat diajarkan sebagai bahasa pertama. Pengaturcaraan Udemy C untuk Pemula membuktikannya, dengan mengambil pendekatan "asas pertama". Kursus ini tidak hanya merangkumi keseluruhan bahagian yang dikhaskan untuk memasang perisian yang diperlukan pada sistem anda, sama ada Windows, Linux, atau Mac, tetapi juga menggunakan Code :: Blocks yang mesra pemula sebagai penyunting kod pilihan. Kursus ini juga tersedia dengan kapsyen tertutup dalam pelbagai bahasa: Inggeris, Perancis, Jerman, Itali, Portugis, Poland, dan Sepanyol.

Panjang: 24 jam, bergerak sendiri. 

Pengaturcaraan DartmouthX dan IMTx: C dengan Linux

Satu perkara yang biasanya anda pelajari dengan bahasa pengaturcaraan adalah set alat yang sesuai dengannya. Kursus Pengaturcaraan DartmouthX dan IMTx C dengan Linux mengajarkan pengaturcaraan C secara langsung dengan set alat yang disediakan untuk C di Linux. Ini masuk akal, memandangkan Linux itu sendiri dibina dengan C, dan pengedaran Linux termasuk penyusun C. (Windows kurang mesra kepada pengaturcara C kerana anda mesti mendapatkan semua alat di tempat lain.)

Perhatikan bahawa ini bukan kursus yang mudah. Ia terdiri daripada beberapa modul dalam setahun, dengan anggaran tiga atau empat jam seminggu.

Panjang: Satu tahun (tiga hingga empat jam seminggu), mondar-mandir. 

Duke University: Pengenalan Pengaturcaraan dalam Pengkhususan C

Kumpulan empat kursus lima bulan ini bertujuan untuk pendatang baru untuk pengaturcaraan. Ia tidak lengkap seperti beberapa kursus lain di sini. Ini tidak meliputi penggunaan C di Linux, misalnya. Sebaliknya, ia bermula tepat pada awalnya, dengan mengambil keseluruhan kursus pertama untuk membincangkan pengaturcaraan sebagai teknik penyelesaian masalah umum.

Dari situlah urutan menjadi asas-asas C (kursus 2), kemudian merangkumi petunjuk dan rekursi (kursus 3), dan pengurusan memori dan interaksi sistem (kursus 4). Kursus terakhir juga menyentuh perbezaan penting antara projek pengaturcaraan bersaiz kelas dan dunia nyata termasuk skop dan cabaran pengurusannya. Keempat kursus tersebut diberikan dalam bahasa Inggeris, tetapi juga disertakan dalam bahasa Perancis, Portugis (Brazil), Vietnam, Rusia, Sepanyol, dan Inggeris (untuk pendengaran)

Panjang: Lima bulan, mondar-mandir. 

Perisian terbuka MIT: Pengaturcaraan Berkesan dalam C dan C ++

Tidak setiap kursus pengaturcaraan C adalah pengenalan awal dari awal untuk penyelesaian masalah atau pengaturcaraan komputer. Pengaturcaraan yang berkesan dalam C dan C ++, yang ditawarkan oleh MIT Open Courseware, menganggap pelajar sudah mempunyai beberapa pengalaman pengaturcaraan dan selesa bekerja dengan baris perintah, jadi ini adalah pilihan yang baik untuk Python, Java, atau pemaju JavaScript yang ingin menambahkan C pada mereka kepakaran.

Kursus ini menyediakan banyak bahan untuk C ++, termasuk pengaturcaraan berorientasikan objek dan penggunaan ciri-ciri baru untuk standard C ++ 11. Untuk tujuan itu sesuai untuk orang yang mempertimbangkan C ++ dan juga C, dan menginginkan idea bagaimana C ++ berkembang dan meningkatkan C.

Panjang: Empat minggu, bermula minggu pertama pada bulan Januari. Walau bagaimanapun, perisian terbuka juga boleh digunakan secara bebas.