Microsoft memanjangkan tarikh akhir Kemas kini Windows 8.1 / KB 2919355

Sekiranya anda mengikuti kisah ini, anda tahu bahawa Microsoft telah berulang kali mengancam untuk menahan tambalan dari pelanggan Windows 8.1 melainkan mereka memasang "Kemas kini Windows 8.1" - dikenali sebagai Kemas kini 1, Kemas Kini Musim Semi, GDR 1, dan beberapa varian yang tidak dapat dicetak, tetapi dikenal pasti sebagai KB 2919355. Kemas kini Windows 8.1 / KB 2919355 dikeluarkan pada 8 April.

Dengan pusingan Windows 8.1 berikutnya yang akan tiba pada 13 Mei, pada hari Microsoft Black patching, pengguna Windows 8.1 yang tidak dapat memasang Pembaruan Windows 8.1 benar-benar merasa panas. Tidak ada (bahkan Microsoft) yang tahu berapa banyak orang yang mengalami masalah berulang kali memasang KB 2919355, tetapi aduan berterusan di Microsoft Answers Forum, dengan yang terbaru disiarkan pada 12 Mei. Satu utas di Microsoft Answers Forum adalah hingga 955 entri ( tidak semuanya aduan), dan satu lagi terdapat pada 1,121 penyertaan, untuk jumlah lebih dari 200 halaman aduan. Terdapat banyak lagi rangkaian rungutan aduan selain dari dua, dan lebih daripada selusin kod ralat kegagalan yang dinyatakan.

Mereka hanyalah orang-orang yang a) menyedari bahawa mereka mempunyai masalah pemasangan, b) cukup tahu untuk mengadu di Forum Jawapan, dan c) merasa cukup kuat untuk mengemukakan aduan mereka.

Saya sangat gembira mengatakan bahawa Microsoft telah memberhentikan anjing tersebut. Beberapa jam yang lalu Microsoft secara rasmi memperpanjang tarikh akhir kemas kini hingga 10 Jun dan menyatakan bahawa pengguna dengan Windows 8.1 yang belum memasang Pembaruan Windows 8.1 akan dapat memasang esok hari Selasa Hitam.

Brandon LeBlanc menyiarkan ini di Blog Pengalaman Windows:

Walaupun kami yakin majoriti orang telah menerima kemas kini, kami menyedari bahawa tidak semua orang mendapatnya. Memastikan pelanggan kami menjalankan peranti mereka dengan kemas kini terkini sangat penting bagi kami. Dan kami komited untuk membantu memastikan keselamatan mereka. Akibatnya, kami memutuskan untuk memperluaskan syarat bagi pelanggan pengguna kami untuk mengemas kini peranti mereka ke Kemas Kini Windows 8.1 agar dapat menerima kemas kini keselamatan 30 hari lagi hingga 10 Jun. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, pelanggan pengguna yang tidak mengemas kini peranti Windows 8.1 mereka ke Kemas kini Windows 8.1 pada tarikh akhir baru ini tidak akan lagi menerima kemas kini. Kami yakin bahawa dalam bulan berikutnya, majoriti pelanggan yang masih belum mengemas kini peranti mereka ke Kemas kini Windows 8.1 akan dapat melakukannya.

(Orang sinis di antara anda akan melihat bahawa kata-katanya cukup tepat - dan benar sekali - tetapi mengabaikan menyebut bahawa banyak orang yang menerima Kemas kini tidak dapat memasangnya kerana Kemas kini itu sendiri, atau lebih tepat lagi pemasangnya, tidak berfungsi betul.)

LeBlanc menunjuk ke halaman pemecah masalah KB 2919355 umum, yang merangkumi arahan untuk menangani ralat pemasangan yang terkenal 80073712. Sekiranya anda mengalami ralat itu, yang merupakan kesalahan yang paling sering saya lihat, ada baiknya mengikuti Ijazah dalam Sains Komputer untuk diikuti perjalanan tujuh langkah melalui arahan arahan yang tinggi. Terima kasih syurga untuk baris arahan DOS, eh?

Sekiranya anda mengikuti arahan di halaman pemecah masalah dan masih tidak dapat memasang kemas kini, LeBlanc akan mengarahkan anda ke Microsoft Answers Forum, di mana anda boleh menambahkan butiran khusus anda ke hujung utas paling umum mengenai topik ini. Jangan mengharapkan penghilangan secara tiba-tiba: Beberapa melaporkan baru-baru ini seperti minggu lalu bahawa teknologi Microsoft Level 3 dengan sambungan jauh ke mesin yang tidak berfungsi masih tidak dapat memasang KB 2919355.

Walaupun saya tidak cukup berpuas hati untuk mengejek Bard dengan "semuanya baik yang berakhir dengan baik" (kami masih tidak tahu sama ada Microsoft akan dapat memasang KB 2919355 pada semua mesin Windows 8.1 menjelang Selasa Hitam Jun) Microsoft memanggil anjing-anjing itu, jadi pelanggan Windows 8.1 dari semua jalur dapat memasang patch esok, walaupun mereka tidak dapat membuat KB 2919355 berkelakuan.

Mungkin, dengan kepanasan yang diturunkan, kita akan mendapat lebih banyak keberuntungan untuk mendapatkan pelanggan Windows 8.1 dengan kemas kini Windows 8.1. Ia pastinya merupakan tambalan yang bermanfaat untuk penggiat. Sekiranya anda boleh memasangnya.

Saya juga berharap agar Microsoft meluangkan masa untuk menyusun strategi penambalannya, dan memberitahu kepada kita yang memiliki Windows 8.1 bagaimana ia akan ditambal di masa depan. Pendekatan "aplikasikan patch ini sekarang atau anda tidak akan mendapat lagi" - belum pernah terjadi sebelumnya dalam sejarah Windows - mungkin berfungsi untuk telefon, tetapi tidak akan berfungsi untuk desktop.

Kisah ini, "Microsoft memperpanjang tarikh akhir Kemas kini Windows 8.1 / KB 2919355," pada mulanya diterbitkan di .com. Dapatkan perkataan pertama mengenai apa yang dimaksudkan dengan berita teknologi penting dengan blog Tech Watch. Untuk perkembangan terkini dalam berita teknologi perniagaan, ikuti .com di Twitter.