IPhone 17 Apple: Terbaik. Telefon. Pernah.

Catatan: Catatan blog dari Catatan Hari Ini akan datang kepada anda dari masa depan. Nampaknya Cringely memilih beberapa neutrino yang lebih cepat daripada cahaya dan terbangun pada Oktober 2023 - tepat pada masanya Apple mengumumkan ciptaannya yang mengubah hidup terbarunya, iPhone 17.

Saya harus mengatakan bahawa acara khas Apple hari ini adalah yang paling mengagumkan yang pernah saya hadiri. Nah, "dihadiri" mungkin tidak tepat secara teknikal, kerana ia dihantar melalui hologram 3D ke bilik saya di rumah jagaan.

[Ingin memanfaatkan pengalaman IT anda? sedang mencari kisah pengembaraan IT yang luar biasa atau menarik, pelajaran yang dapat diambil, atau kisah dari parit. Hantarkan kisah anda ke [email protected] Sekiranya kami menerbitkannya, kami akan membuat anda tidak dikenali dan menghantar cek hadiah $ 50 American Express kepada anda. ]

Namun, itu seperti masa lalu di Cupertino, sebelum Apple membina markas baru yang mengorbit di titik Lagrange antara bumi dan bulan.

IPhone 17 benar-benar keajaiban teknologi. Dengan paparan lebih ringan dan lebih tipis daripada sekeping biasa yang biasa disebut "kertas", ketika kita masih mempunyai pokok, ia adalah alat komunikasi mudah alih terbaik di sekitar - dengan serta-merta usang 17.342 peranti Android yang ada di pasaran.

IPhone 17 adalah peranti pertama yang memanfaatkan rangkaian tanpa wayar 14G yang sangat pantas, yang dapat menyampaikan kandungan ke peranti mudah alih sebelum ia dibuat.

Ketua Pegawai Eksekutif Justin Timberlake menunjukkan kepantasan iPhone 17 yang luar biasa dengan menayangkan filem HD16X (pembuatan semula "Akademi Polis III" oleh saudara Coen) ketika masih difilemkan.

"Perhatikan resolusi luar biasa di tulang pipi Suri Cruise," katanya, sambil menunjuk ke arah pelakon di layar setinggi 300 kaki di belakangnya. "Anda sebenarnya boleh mengira liang-liangnya."

Seperti iPhone 16, anda mempunyai pilihan untuk meluncurkan Modul Omnipresence ("Om") tipis wafer di bawah lidah, di mana ia dipegang di tempatnya melalui tarikan magnet ke isian anda, atau memilih implan pembedahan tepat di belakang otak kecil di pangkal tengkorak.

Timberlake mengatakan bahawa Apple telah menyelesaikan masalah dengan penumpukan air liur yang menghalangi pengguna iPhone 16, ketika sejumlah pelanggan AT&T melaporkan bahawa mereka hanya dapat membuat panggilan sambil menyentuh lidah ke hidung mereka. 

Bersama dengan iPhone baru, Timberlake memamerkan sistem operasi terbaru Apple. IOS 17 Apple direka untuk menghubungkan terus ke sistem saraf pusat manusia melalui bio-API khusus dan menawarkan berbilion aplikasi yang boleh dimuat turun, termasuk perisian baru untuk mengawal selera makan, meningkatkan keinginan seksual, dan menyembuhkan menguap.

Tetapi acara itu bukan tanpa kontroversi. Seperti yang telah dilakukan selama enam peluncuran iPhone yang lalu, kultus OMT ("One More Thing") mengadakan aksi diam melalui hologram. Dengan berpakaian turtleneck hitam tiruan, seluar jeans biru, dan sneakers New Balance, kumpulan itu terus memprotes pelantikan Trillionaire Timberlake sebagai ketua Apple dan menunggu kepulangan CEO One True.

Saya, saya tidak sabar menunggu iPhone 18. Saya dengar ia akan melenyapkan iPhone 17 sepenuhnya.

ingin meminta maaf atas catatan blog Notes From the Field hari ini. Kami mengesyaki Cringe menderita kes overdosis Apple hype yang teruk. Bagaimana dengan anda? Hantarkan simptom anda di bawah atau e-mel [email protected]

Artikel ini, "Apple iPhone 17: Terbaik. Telefon. Pernah.," Pada awalnya diterbitkan di .com. Ikuti liku-liku industri teknologi dengan Robert X. Cringely's Notes dari blog Field, dan langgan Cringely's Notes dari buletin Underground.