Linux: Adakah Sarah Sharp seorang Pahlawan Keadilan Sosial?

Adakah Sarah Sharp seorang Pahlawan Keadilan Sosial?

Pembangun kernel Linux Sarah Sharp berhenti baru-baru ini setelah melancarkan tuduhan seksisme dan homofobia terhadap komuniti kernel Linux. Dia menjelaskan alasannya dalam catatan panjang di blognya, tetapi sebilangan pembaca Slashdot kemudiannya mengungkap penggunaan taktik senarai panjang di Twitter dan SJW dalam beberapa interaksinya dengan pembangun lain.

Sarah Sharp menerangkan mengapa dia meninggalkan pengembangan kernel Linux:

Memandangkan pilihannya, saya tidak akan pernah menghantar patch, laporan bug, atau cadangan lain ke senarai mel kernel Linux lagi. Kotak peribadi saya telah ditutup dengan kernel baru-baru ini, dan saya mengabaikannya. Kerja semasa saya untuk membolehkan grafik ruang pengguna mungkin memerlukan saya untuk menghantar patch kernel yang kadang-kadang, tetapi saya tahu saya akan menghabiskan sekurang-kurangnya satu hari untuk mengetahui potensi radiasi latar belakang beracun untuk berinteraksi dengan komuniti kernel sebelum saya menghantar sesuatu.

Saya bukan lagi sebahagian daripada komuniti kernel Linux.

Ini berlaku setelah jangka masa pemikiran yang sangat panjang, dan banyak perancangan penggantian. Saya tidak mengambil keputusan untuk mengundurkan diri dengan ringan. Saya merasa bersalah, sejak sekian lama, kerana mengundurkan diri. Namun, saya akhirnya menyedari bahawa saya tidak lagi dapat menyumbang kepada komuniti di mana saya dihormati secara teknikal, tetapi saya tidak dapat meminta penghormatan peribadi.

Saya tidak dapat bekerjasama dengan orang-orang yang dengan senang mendorong pendatang baru untuk mengirim tambalan, dan kemudian berpendapat bahawa penyelenggara harus diizinkan memuntahkan kata-kata keji apa pun yang mereka perlukan untuk menjaga kejujuran emosi radikal. Saya tidak mahu bekerja secara profesional dengan orang-orang yang dibenarkan untuk melepaskan diri dengan lelucon seksis atau homofobik. Saya merasa tidak berdaya dalam komuniti yang memiliki "Kode Konflik" tanpa senarai tingkah laku tertentu yang harus dihindari dan komuniti yang tidak mempunyai gigi untuk menegakkannya.

Lebih banyak lagi di The Geekess Blog

Posting blog Sharp menghasilkan untaian panjang di Slashdot, dan sebilangan pembaca di sana menyatakan bahawa dia menggunakan senarai blokir di strategi Twitter dan SJW dalam beberapa e-melnya dengan pembangun lain:

IamTheRealMike: "Perlu banyak penggalian, tetapi nampaknya ia bermula dengan utas ini [lkml.org], sejak 2013 lagi.

Sekarang, saya semua untuk komunikasi profesional, dan e-mel mudah disalahtafsirkan, tetapi ini kelihatan seperti reaksi yang berlebihan. Seseorang berkomentar bahawa mereka mengirim tampalan ke Greg KH kerana Linus membuatnya takut, tetapi menambahkan senyuman winkey selepas itu, iaitu tidak terlalu menakutkan. Kemudian Linus membuat lelucon tentang Greg menjadi besar dan menipu orang yang mungkin atau tidak suka bermain atau menghina, tanpa mengetahui banyak tentang hubungan antara orang-orang ini sukar untuk mengatakannya. Squish bukan perkataan yang anda gunakan ketika anda benar-benar marah.

Dan kemudian Linus dan Ingo dengan lembut menandakan Greg dan mengatakan bahawa dia harus lebih keras, Linus mengatakan Greg bertindak seperti "tikar pintu" dan berkata "Anda mungkin perlu belajar untuk mengatakan tidak kepada orang". Ingo mengatakan "berterus terang dengan penyumbang dan kadang-kadang bersumpah sedikit". Mungkin perbincangan ini akan disekat dalam persekitaran korporat yang lebih tradisional untuk mengelakkan Greg memalukan (walaupun "anda terlalu baik" tidak memalukan), tetapi dia mengambil langkahnya dan bersetuju untuk menjadi lebih sukar.

OK, setakat ini, hanya satu hari lagi di tanah sumber terbuka? Nah, kemudian Sarah Sharp terbang dari pegangan dan berkata:

Serius, kawan? Adakah ini yang kita perlukan untuk menjadi lebih stabil? Linus Torvalds menganjurkan intimidasi dan keganasan fizikal. Ingo Molnar dan Linus menganjurkan penyalahgunaan lisan.

Tidak * sial * keren. Kekerasan, sama ada intimidasi fizikal, ancaman lisan atau penyalahgunaan lisan tidak boleh diterima. Tetap profesional dalam senarai mel.

Apa-apaan? Satu-satunya perkara yang dapat dia rujuk pada utas ini sejauh ini ialah Linus membicarakan bahawa Greg menjadi raksasa yang mungkin "memarahi kamu tanpa menyedarinya". Tidak ada yang dapat menafsirkannya secara serius sebagai penyokong keganasan melainkan jika anda sangat harfiah sehingga anda tidak akan dapat menangani perbualan biasa.

Dan kemudian terdapat penggabungan "penyalahgunaan lisan" dengan "kekerasan". Ini adalah dua perkataan yang bermaksud perkara yang sangat berbeza. Dan akhirnya penegasan bahawa dengan mencuba membuat lelucon (mungkin tidak begitu baik), Linus dan Ingo menjadi tidak profesional. Tidak menghairankan bahawa Linus mempunyai masalah dengan tuntutan ini.

Sekarang saya tidak tahu, mungkin ini dapat dielakkan sekiranya perbincangan dengan Greg dilakukan secara peribadi. Tetapi nampaknya Sharp akan membiarkannya merobek pada titik lain jika orang lain membuat lelucon yang tidak berwarna. Saya percaya LKML adalah persekitaran yang sukar, tetapi ini bukan bukti terbaik. Mungkin ada kejadian lain, tetapi kerana Sharp tidak menyenaraikannya, sukar untuk mengatakannya. "

CajunArson: "Titik Menarik Pertama dalam utas itu: Orang pertama yang mula menjatuhkan bom f kepada orang lain tidak lain adalah Sarah Sharp. Siapa yang menggunakan bahasa tidak beradab dan mengancam?

Titik menarik kedua: Dia sepertinya tidak menghadapi masalah dengan mengomel tentang komunikasi yang sepertinya tidak ada hubungannya dengannya. Tidak ada apa-apa dari benang itu yang ditujukan kepadanya atau juga kasar terhadap wanita lain. "

Kita: "Jadi dia troll pejuang keadilan sosial melakukan ini untuk perhatian? Menyebutnya lebih awal. Jangkakan dia akan memiliki akun Patreon dalam beberapa hari, dan juga kempen yang mulai menjelaskan mengapa Linus bermasalah dan perlu dikeluarkan dari pengembangan Linux tidak lama lagi, atau bagaimana Linux memerlukan kumpulan minat khusus ruang yang selamat sehingga pengekod feminis dapat mengirimkan melakukan tanpa diancam oleh orang yang menunjukkan kod mereka menyebalkan. Kerana ingat anak-anak, kritikan adalah "Keganasan Siber. [Popehat.com]" "

Selain itu, dia adalah pengguna blockbot, jadi ya, dia pasti adalah sekutu SJW atau SJW: //twitter.com/sarahsharp

(Sekiranya anda disekat dan tidak pernah bercakap dengannya, tahniah, anda adalah ahli senarai hitam Randy Harper, [Leagueforgamers.com] senarai lelaki kulit putih, pemain, kutu buku, konservatif, KFC, Presiden Obama, dan lain-lain orang Randy Harper dan rakan feminis radikalnya menganggap terlalu "bermasalah" untuk dibenarkan berkomunikasi dengan orang dalam industri teknologi.)

Ringkasnya: Dia mungkin seorang pengaturcara berbakat, tetapi dia seorang manusia yang berkehendak lemah, dan dia mempunyai freakout profesional mengenai Linus membuat lelucon tentang mengintimidasi tidak mengejutkan - ini adalah manuver yang dikira. Menjangkakan sesuatu yang lain akan segera muncul - seperti yang disebutkan, Linus akan dianggap terlalu bermasalah sehingga tidak dapat tinggal di Linux, atau Korban Profesional akan menuntut perlakuan khusus untuk Wanita dalam Pembangunan Linux.

Curunir: "Apa yang mengejutkan saya tentang apa yang dia cuba lakukan, dan saya telah melihat orang lain cuba melakukan perkara yang sama, adalah menyamakan beberapa komen atau komen dalam senarai mel, atau catatan lain, sebagai" kekerasan ". Semasa saya dewasa, kami mengetahui bahawa "Tongkat dan batu akan mematahkan tulang saya tetapi kata-kata tidak akan menyakitkan saya." Maksudnya, itu hanyalah kata-kata, mereka bukan penumbuk atau pisau atau senjata api. Bukan "kekerasan" untuk mengejek seseorang atau menggunakan bahasa yang berwarna-warni atau apa sahaja. Ini mungkin "menyinggung perasaan" anda, tetapi menyinggung perasaan seseorang yang dikatakan itu sepenuhnya subjektif, dan mustahil untuk ditegakkan, kerana anda berakhir dengan "kod pertuturan", larangan kata-kata, dan larangan asinin lain sehingga semuanya menjadi eufemisme atau kiasan sehingga tidak ada yang tahu apa yang dibincangkan oleh sesiapa lagi.

Buli bermaksud anda diintimidasi, ditumbuk, ditendang, diserang atau dirompak secara fizikal. Sekarang nampaknya seseorang mengatakan sesuatu yang melukai perasaan anda. Dan orang-orang dapat melukai perasaan mereka dengan perkara-perkara yang sama sekali TIDAK dimaksudkan oleh penutur itu, hanya kerana sejarah atau sudut pandang pendengar.

Menyamakan ucapan dengan kekerasan fizikal adalah trend yang sangat berbahaya yang tidak akan berakhir dengan baik. "

Pengecut Anonim: "Lelaki tumpul untuk masing-masing dan akan memanggil anda dengan omong kosong ke wajah anda. Wanita, sebaliknya, akan melakukannya di belakang punggung anda dan akan menjadi lebih pendendam mengenainya. Itulah perbezaan sebenarnya. "

EpyT: "Feminisme menyajikannya sebagai pertempuran antara ruang lelaki atau ruang wanita. Ini dikotomi palsu. Kemunafikannya adalah bahawa feminis mengharapkan lelaki mengambil jalan 'chivalrous' dan mengubah gaya interaksi mereka untuk wanita, namun meminta wanita untuk membalas dengan beberapa ketangguhan dan objektiviti adalah 'menindas' atau 'misoginistik.' Hasilnya adalah bahawa lelaki diusir dari kawasan di mana wanita mendapat 'ruang selamat' PC mereka untuk gaya interaksi dan pemikiran mereka kerana lelaki tidak berjaya di sana. Tanya saja jururawat lelaki. Memerangi diskriminasi dengan diskriminasi bukanlah jalan penyelesaian.

Saya peminat apa yang berfungsi untuk persekitaran tertentu dan kumpulan orang tertentu. Individu yang membentuk sebahagian besar usaha adalah mereka yang menentukan budaya hanya kerana mereka yang paling produktif. Apa sahaja yang akan mendorong individu produktif ini dan melemahkan hasilnya. Linus dan letnannya jauh lebih produktif daripada sarah tajam, dan dia tidak senang dengan gaya interaksi yang mereka tetapkan, jadi dia pergi. Tiada kerugian besar. Dia dialu-alukan untuk menyesuaikan diri atau mengerjakan projek yang berbeza. Sekiranya sudut pandangnya benar-benar unggul dan politiknya sejalan dengan kenyataan, seharusnya tidak ada akal untuk memalsukan kernel dan menunjukkan ini. Penyumbang terbaik akan berduyun-duyun kepadanya dan, pada waktunya, cawangannya akan menjadi yang terbaik dari segi teknikal. Dia harus menunjukkan kepada kita 'misogynists' bagaimana 'dilakukan bukan merengek dan menimbulkan ribut. "

Orgasmatron:

1. Cari atau Buat Pelanggaran Naratif.

2. Titik dan Jerit.

3. Mengasingkan dan Mengumpulkan.

4. Tolak dan Transformasi.

5. Tekan untuk Menyerah.

6. Merayu kepada Pihak Berkuasa yang Boleh Dipenuhi.

7. Tunjukkan Percubaan.

8. Perbarisan Kemenangan.

SJW adalah pengecut. Malah rintangan sedikit pun pada awalnya cukup untuk menghentikan prosesnya. Dalam kes ini, langkah 3 tidak terwujud, jadi dia terus mengulangi langkah 2.

Nasib baik, Linus nampaknya semula jadi. Dia menghargai hasil lebih dari semua yang lain, dan hasilnya kini berjalan hampir semua perhitungan dan komunikasi yang bermakna di dan di sekitar planet ini, jadi ancaman untuk menarik persetujuan tidak berarti baginya. "

Oxdeadbeef: "Ini tidak memberi kuasa kepada wanita. Ini berpendapat bahawa mereka lebih lemah daripada lelaki jauh lebih mendalam daripada mana-mana misogynis gamer gater pilar merah MRA yang pernah diharapkan dapat dicapai. "

MagicMerlin: "Saya ingin tahu dan melakukan kajian mengenai perkara ini. Saya tahu Linus dan beberapa lelaki lain boleh mengambil banyak. Namun, setelah membaca banyak catatan yang dibuat Sarah untuk mengeluh tentang orang dan perkara, saya mula mendapat perasaan yang dicari olehnya dan mengganggu. Dia terus menerus membesarkan jantina dengan cara yang tidak relevan dan kelihatan sebagai 'pembangun kernel gadis' yang bergaya sendiri. Dia juga menumbuk di bawah tali pinggang.

Sebagai contoh:

"* Snort *. Mungkin kita tidak sering berinteraksi, tetapi saya tidak pernah melihat anda bersikap baik di KS. Nah, ada satu ketika anda datang kepada saya dan secara senyap-senyap menjelaskan bahawa anda mempunyai masalah dengan USB 3.0 anda pelabuhan, tetapi anda muncul kerana "takut untuk bercakap dengan pembangun kernel gadis" lebih daripada "Saya cuba bersikap sopan". "

Linus cenderung sangat langsung, seperti banyak komuniti sumber terbuka yang penting. Orang yang kritikal sangat sibuk dan kecewa apabila orang menunjukkan pelbagai jenis ketidakupayaan. Sebenarnya, nampaknya mereka memperlakukan Sarah dengan sangat tepat * kerana * dia seorang gadis. Atau mungkin itu adalah alamat e-mel intel.com - siapa tahu. "

Jon3K: "Saya rasa memandangkan ukuran kernel yang semakin meningkat, tidak dapat dielakkan bahawa akan ada lebih banyak peluang untuk kod yang buruk diserahkan. Terdapat lebih banyak manusia yang terlibat, lebih banyak baris kod dan lebih banyak peluang untuk "drama". Saya fikir ia tidak dapat dielakkan pada satu ketika. Saya fikir dia sengaja membuat contoh daripada orang-orang sesekali. Saya fikir ia membuat orang tetap berada di jari kaki. Ini pasti akan membuat orang memeriksa semula kod itu sebelum menyerahkannya kerana takut merasa malu. "

Savuporo: "Dia mencuba drama yang menarik perhatian, mendapatkan semua SJWy, ditembak sebentar, tetapi perasaan lain-lain. Sekarang dia berhenti."

Bsolar: "Itulah yang sebenarnya tidak diinginkan oleh Linus *. "Cara Memenangi Rakan dan Mempengaruhi Orang" adalah tentang memanipulasi orang, membelai ego mereka dan cuba bertindak sedemikian rupa sehingga mereka menyukai anda. Andaian yang mendasari adalah bahawa anda harus mengubah diri anda agar lebih sesuai dengan harapan orang lain. Linus sudah menjelaskan mengapa dia menentang semua ini dalam perbincangan pertama dengan Sarah Sharp ... "

Lebih banyak lagi di Slashdot