7 tambahan Office 2010 yang hebat

Office 2010 hadir dengan banyak sekali fitur hebat, terutama dalam kemampuannya untuk berhubung dengan SharePoint 2010 dan memberikan kemampuan kolaborasi yang diperlukan oleh pengguna Office moden. Namun, itu tidak bermaksud tidak ada ruang untuk diperbaiki. Berikut adalah tujuh add-in hebat (atau add-on - apa perbezaannya?) Yang harus anda pertimbangkan untuk Office.

Power Word untuk Word 2010: Tambahan ini membuat pita baru di Word yang menambah pelbagai ciri, dikelompokkan ke dalam kategori seperti Penyelidikan, Terjemahan, dan Senarai Tugas. Dengan Power Word, anda dapat memilih teks apa pun dalam dokumen Word anda, kemudian memilih untuk mencari di Internet untuk teks itu (melalui carian artikel ilmiah, Google, YouTube, Wikipedia, dan sebagainya) atau menerjemahkan teks ke dalam 32 bahasa menggunakan perkhidmatan terjemahan Bing.

[Kenali cepat dengan aplikasi utama Office 2010 - Word, Excel, PowerPoint, dan Outlook - dengan set panduan PDF QuickStart Office 2010. | Ikuti perkembangan teknologi Microsoft utama dalam Teknologi kami: buletin Microsoft. ]

KuTools for Excel 2010: Tambahan ini menawarkan pelbagai ciri untuk membantu anda melihat data secara berbeza di Excel (yang sangat berguna ketika bekerja dengan buku kerja yang besar), memaksimumkan kawasan kerja anda, menggabungkan banyak buku kerja Excel, dan melakukan penamaan semula lembaran kerja .

VisualBee for PowerPoint: Tambahan ini, yang mempunyai tiga versi (percuma, premium, dan perusahaan), membantu anda membuat persembahan dan memperbaikinya dengan beberapa klik. VisualBee melakukan lebih daripada menerapkan templat pada persembahan; ia menganalisis kandungan geladak slaid dan cuba meningkatkan persembahan itu sendiri, terutama melalui penggunaan gambar, yang mana terdapat ribuan di bank visual VisualBee. Setelah VisualBee menyelesaikannya, anda boleh mengubah pembentangan sehingga sempurna.

Lebih Banyak Tambah untuk Word 2010: Tambahan ini membolehkan anda membuat segmen yang dapat diperluas dalam dokumen Word. Ini sangat berguna jika anda bekerja dengan dokumen panjang yang terdiri dari blok teks yang sama kerana ia mengurangkan ruang fail yang diambil oleh data berulang. Ini juga membantu mengurangkan kekacauan dalam dokumen anda dengan membiarkan anda menyembunyikan item yang tidak ingin dicetak (seperti grafik), yang juga dapat memudahkan navigasi.