AOL melancarkan perkhidmatan cloud Alto untuk menggabungkan Gmail dan lain-lain

AOL menawarkan pratonton terhad Khamis perkhidmatan e-mel berasaskan awan baru yang menyusun kandungan secara automatik untuk membantu memerangi "keletihan peti masuk" dan tidak memaksa pengguna untuk mendapatkan alamat baru.

Mendapatkan pengguna untuk menukar penyedia e-mel bukanlah suatu prestasi yang berarti, tetapi AOL berharap dapat melakukannya dengan Alto dengan mempermudah mereka untuk melacak semua e-mel mereka. Alto menggunakan sesuatu yang dipanggil tumpukan untuk melakukan itu.

[Jelajahi generasi baru sistem pemantauan yang menangani tantangan aplikasi berskala besar dan infrastruktur dinamis dengan "Cloud Monitor Deep Dive Report". Muat turunnya hari ini! | Lihat juga "Cloud Security Deep Dive" kami "Cloud Storage Deep Dive" dan "Cloud Services Deep Dive" kami. ]

Tumpukan secara automatik mengeluarkan dan menyusun kandungan penting dari peti masuk pengguna, dan mengumpulkannya dalam folder yang disajikan di halaman pembukaan.

Sebagai contoh, semua foto yang dihantar dan diterima pengguna melalui mana-mana akaun e-mel mereka disusun secara automatik ke dalam timbunan foto khusus, yang membolehkan pengguna mencari foto yang lama dikuburkan dengan lebih mudah atau melihat foto baru dengan serta-merta ketika mereka tiba. Foto-foto juga dapat disusun berdasarkan pengirim, tarikh, dan peti masuk, atau dikongsi langsung dari Alto ke Facebook atau Twitter, menurut AOL.

Selain foto, Alto mempunyai tumpukan pra-muat untuk lampiran, dan pemberitahuan sosial, peruncit dan tawaran harian. Pengguna juga boleh menyeret dan melepaskan e-mel individu untuk membuat tumpukan mereka sendiri berdasarkan contohnya pengirim, penerima dan kata kunci, kata AOL.

Alto tidak menghendaki pengguna melalui kerumitan untuk mendapatkan alamat e-mel baru - pengguna boleh menggunakan semula bukti kelayakan untuk alamat Gmail, Yahoo Mail, AOL Mail, atau .Mac mereka.

Buat masa ini, Alto hanya tersedia dalam pratonton terhad, menerima pengguna baru berdasarkan urus niaga pertama. Pengguna boleh membuat permohonan di laman web altomail.com.