Kerangka JavaScript Angular 2 Google akhirnya tiba

Angular 2, penulisan semula kerangka kerja JavaScript yang lama ditunggu-tunggu, akhirnya disiarkan pada hari Khamis petang, kata Google pada hari Rabu petang. Pergerakan ini mengikuti peringkat pelepasan beta pada Disember lalu dan calon pelepasan pertama kali ditawarkan pada bulan Mei.

Dengan keluaran terakhir, Google menawarkan kerangka yang dioptimumkan untuk ukuran dan prestasi muatan kecil, kata Jules Kremer, pengurus program teknikal untuk Angular di syarikat itu. "Dengan kompilasi sebelumnya dan pemuatan yang malas, kami telah memastikan bahawa anda dapat menggunakan aplikasi aplikasi terpantas dan terkecil di seluruh pelayar, desktop, dan lingkungan mudah alih."

Modular Angular 2 membolehkan pembangun menggunakan perpustakaan pihak ketiga atau menulis sendiri. Peningkatan ini mempunyai antara muka baris perintah Angular CLI, bersama dengan versi router, borang, dan API teras Angular yang lebih mampu.

Selanjutnya untuk Angular adalah perbaikan pepijat dan ciri tidak pecah untuk API yang ditandai sebagai stabil, lebih banyak panduan dan contoh langsung kes khusus untuk digunakan, dan lebih banyak kerja pada animasi. Pekerja Web, untuk kandungan web untuk menjalankan skrip dalam utas latar belakang, akan dikeluarkan dari fasa eksperimen, dan Bahan Sudut 2, yang menyediakan komponen Reka Bentuk Bahan, akan ditambahkan juga. Lebih banyak ciri dan bahasa akan ditambahkan ke Angular Universal, yang menyediakan rendering sisi pelayan untuk aplikasi, dan peningkatan ukuran kelajuan dan muatan juga dirancang.

Juga dikenali sebagai AngularJS, kerangka kerja ini dilancarkan enam tahun yang lalu, dengan suntikan ketergantungan dan pengembangan berdasarkan HTML. Ia ditulis semula untuk membolehkan pemutusan kerangka kerja dari DOM, yang memungkinkan penggunaan beberapa perender; TypeScript Microsoft, superset JavaScript yang diketik, digunakan dalam penulisan semula.