React 17 menjadikan peningkatan lebih mudah

React 17, versi terbaru perpustakaan UI JavaScript dari Facebook, telah tiba. Rilis baru, yang dirancang untuk berfungsi sebagai batu loncatan, tidak mempunyai ciri-ciri baru yang dihadapi oleh pemaju tetapi sebaliknya berfokus untuk membuat peningkatan lebih mudah.

Dilancarkan pada 20 Oktober, React 17 memungkinkan peningkatan React secara beransur-ansur. Semasa beralih dari React 15 ke React 16 atau dari React 16 ke React 17, pengguna biasanya akan meningkatkan keseluruhan aplikasi sekaligus. Walaupun ini berfungsi dengan baik untuk banyak aplikasi, sangat sukar jika pangkalan kode ditulis lebih dari beberapa tahun yang lalu dan tidak dikendalikan secara aktif.

Walaupun mungkin menggunakan dua versi React di laman web yang sama, ini rapuh dan menyebabkan masalah dengan peristiwa. Sebilangan besar masalah ini diselesaikan dengan React 17. Oleh itu, apabila React 18 dan versi seterusnya diterbitkan, pembangun akan dapat meningkatkan aplikasi sama ada sekaligus atau sekeping demi satu.

Dengan React 17, menjadi lebih selamat untuk menanam pokok yang dikendalikan oleh satu versi React ke dalam versi perpustakaan yang berbeza. React 17 juga memudahkan penyematan React ke dalam aplikasi yang dibina dengan teknologi lain.

Untuk membolehkan kemas kini secara beransur-ansur, perubahan telah dilakukan pada sistem acara React; perubahan ini berpotensi mematahkan. Soalan Lazim telah diterbitkan berkaitan dengan kestabilan.

Sebagai tambahan, React 17 memperkenalkan sokongan untuk transformasi JSX baru, dan sokongan itu juga disokong ke versi React yang lebih lama. Transformasi baru ditawarkan secara opt-in.

Untuk memasang React 17 dari NPM, anda boleh menggunakan arahan berikut:

npm install [email protected] [email protected]

Dari Benang, gunakan:

yarn add [email protected] [email protected]