10 ciri mesti ada untuk Windows 9

Saya telah menggunakan Windows 8 selama hampir satu tahun sekarang, dan saya terus menerus menghadapi lubang celah dalam reka bentuknya. Sejak awal, Microsoft telah menawarkan pengalaman canggung kepada pengguna, yang, walaupun dipanggang sepenuhnya, tidak mengesankan, meninggalkan desktop yang tidak peduli bagaimana memanfaatkan sepenuhnya Windows 8.

Seolah-olah Microsoft menggunakan Windows 8 sebagai maklum balas yang subur untuk Windows 9 - ke mana arahnya dan bagaimana menebus kekurangan Win8 dua muka.

[Lihat tinjauan Pusat Ujian mendalam kami mengenai Windows 8 dan ketahui seberapa banyak yang anda ketahui mengenai OS Microsoft dengan ujian Windows IQ kami. | merangkumi arah baru Microsoft, antara muka sentuhan untuk aplikasi tablet dan desktop, peralihan dari Windows 7, dan banyak lagi dalam laporan khas Windows 8 Deep Dive PDF. | Ikuti perkembangan teknologi Microsoft utama dalam Teknologi kami: buletin Microsoft. ]

Tidak, saya tidak merengek tentang menu Mula. Sekali lagi.

Oleh itu, dengan pasukan Windows dev yang dihantui dalam proses spesifikasi Win9 (atau "Windows Blue"?) - apabila mereka tidak bergosip mengenai Sinofsky, bagaimanapun - sudah tiba masanya kita tidak mendengarnya. Berikut adalah 10 ciri Windows 9 saya yang paling penting, dari sudut pandangan pengguna desktop yang dicelup-dalam-bulu.

Ciri mesti dimiliki Windows 9 No. 10: Dialog modal "Keluar dari neraka"

Ya, saya tahu skrin Mula Metro adalah sebahagian daripada bungkusan sekarang, dan saya harus merundingkan gelungnya dari semasa ke semasa. Apa yang saya mahukan adalah cara mengimbas sistem saya untuk melihat dalam keadaan apa ia akan melompat dari desktop ke skrin Mula Metro.

Beberapa pencetus terjun jelas: Mengklik dua kali pada fail MP3 ke Metro Music, misalnya, di mana anda diliputi oleh iklan untuk kedai muzik Microsoft. Saya tahu bahawa saya dapat mengatasi tingkah laku membual itu dengan memasang pemain muzik desktop.

Tetapi peralihan jarring lain tidak begitu jelas, penyembuhannya tidak begitu jelas. Tolong, Microsoft, tentukan cara untuk memberi amaran kepada saya terlebih dahulu sebelum saya dilemparkan ke Metro mutts.

Windows 9 mesti ada ciri No. 9: Butang bisu Metro

Sekiranya Metro IE mendarat di halaman yang bising atau saya secara tidak sengaja memainkan Video Metro yang disetel ke tahap yang membingitkan telinga, ia memerlukan zillion klik (atau geseran dan tusukan dan slaid) untuk mengurangkan kelantangan berdarah.

Saya tahu komputer saya semestinya mempunyai butang kawalan kelantangan. Tetapi tidak. Saya perlu mengarahkan tetikus saya di sudut kanan atas skrin (atau ingat Windows-C) dan menunggu Windows memunculkan bar Charms. Maka saya perlu klik pada ikon Tetapan, menjalankan tetikus saya turun kepada kawalan kelantangan, klik pada ikon kelantangan, langkah untuk dengan tepat tempat yang betul, dan luncurkan ke bawah bar kelantangan. Sukar untuk melakukannya ketika laman web menunjukkan garis permulaan pada perlumbaan Formula 1, dengan tahap penuh.

Tidak diragukan lagi, terlalu banyak meminta kekunci kelantangan yang ditentukan sebelumnya untuk papan kekunci standard, tetapi hanya butang bisu akan sangat berguna. Windows-S untuk "tutup mulut"?