10 penyemak imbas Web teratas yang mungkin anda terlepas

Sebelumnya 1 2 3 4 5 6 7 8 Halaman 3 Seterusnya Halaman 3 daripada 8

Penyemak imbas Web khusus: Layari secara sosial dengan Flock

Di suatu tempat di alam semesta yang berbeza yang dibuat ketika sejarah Web berubah, Facebook tidak wujud dan Flock adalah penyemak imbas dominan yang menyatukan orang dengan rakan mereka, membiarkan mereka berkongsi pautan dan mesej. Orang-orang yang membina Flock menyedari betapa pentingnya melayari sosial sejak dulu dan mencipta alat untuk membantu menyelesaikannya.

Atas sebab-sebab tertentu, orang-orang menyertai Facebook dan bukannya menggunakan penyemak imbas baru. Hari ini beberapa anggaran - mungkin palsu - menunjukkan bahawa 20 peratus lalu lintas Web dikhaskan untuk kemas kini Facebook. Beberapa perkhidmatan e-mel mengatakan bahawa surat sebenar bergerak melalui Facebook, sementara fail gelendong e-mel kebanyakannya dipenuhi dengan spam dan kemas kini dari Facebook mengenai mesej.

Flock menyesuaikan diri dengan baik dengan perubahan ini dengan menggunakan akses ke API Facebook. Semasa anda melayari Web, Flock mendapatkan kemas kini status dari Facebook, Twitter, dan suapan RSS lain, kemudian menatal maklumat ini di sebelah halaman utama. Anda boleh mengarahkan penyemak imbas anda ke mana sahaja anda mahu pergi dan tidak pernah meninggalkan Facebook atau Twitter.

Flock digabungkan sepenuhnya dengan perkhidmatan ini, pendekatan yang lebih masuk akal daripada menawarkan banyak perkhidmatan yang sama. Pasti, anda selalu boleh pergi ke Facebook.com, tetapi itu memerlukan pertukaran dari laman web ke laman web setiap kali anda melihat sesuatu yang patut dikongsi. Sebilangan besar ciri ini berfungsi dengan lebih baik melayari penyemak imbas daripada dibezakan sebagai laman web, dan Flock mencapainya.

Penyemak imbas Flock juga menawarkan beberapa peningkatan yang semestinya telah disampaikan oleh Facebook sejak dulu, seperti mengklasifikasikan beberapa orang sebagai rakan yang lebih baik daripada yang lain. Berita mereka akan muncul dengan segera di bar sisi Flock, sementara gambar kucing Bibi Judy boleh menunggu sehingga kemudian.

Inti penyemak imbas Flock sekarang adalah Google Chrome, sedangkan Flock pada mulanya dibina di sekitar Firefox. Walaupun mungkin sukar bagi sesetengah pengguna untuk meninggalkan ekosistem Firefox dan koleksi tambahannya, sekarang ada beberapa alasan untuk tidak menggunakan Flock sebagai ganti Chrome. Anda mendapat semua kekuatan inti Chrome dan sambungan yang ada, bersama dengan kekuatan tambahan Flock.