Microsoft melancarkan templat web tumpukan penuh untuk Visual Studio Code

Microsoft sedang melihat pratinjau sumber terbuka ke editor Visual Studio Code untuk membina aplikasi web tumpukan penuh. Disebut Microsoft Web Template Studio (WebTS), pelanjutan ini bertujuan untuk memudahkan pembuatan aplikasi web berasaskan cloud.

Pembangun boleh menggunakan WebTS untuk menghasilkan kod pelat boiler untuk aplikasi web, memilih antara kerangka depan dan belakang yang berbeza, perkhidmatan awan Microsoft Azure, dan halaman. Kunci alat ini adalah ahli sihir untuk menghasilkan aplikasi serta READMe.md dan memberikan arahan penggunaan.

WebTS dibina menggunakan superset TypeScript JavaScript dan rangka kerja React UI. Ia memerlukan inspirasi dari Windows Template Studio, yang untuk aplikasi Platform Windows Universal asli. WebTS memberikan empat pilihan kepada pembangun untuk membina aplikasi:

  • Jenis projek, dengan aplikasi tumpukan penuh satu-satunya jenis yang kini disokong.
  • Pilihan rangka untuk digunakan untuk hujung depan dan hujung belakang. Pada masa ini, React disokong di bahagian depan dan Node.js di bahagian belakang.
  • Templat halaman aplikasi yang menyediakan halaman UI biasa untuk mempercepat pembangunan. Templat semasa merangkumi halaman kosong, susun atur umum, dan halaman yang menerapkan corak umum seperti grid atau senarai. Dengan wizard, WebTS dapat menambahkan halaman yang diperlukan, memberikan nama untuk setiap halaman.
  • Pilihan perkhidmatan cloud Azure, dengan Azure Cosmos DB dan Azure Functions yang kini disokong.

Anda boleh memuat turun pratonton WebTS yang cantik dari Visual Studio Marketplace. WebTS juga boleh dimuat turun dari GitHub. WebTS memerlukan Kod Visual Studio 1.33 atau lebih tinggi. Node.js dan NPM atau Benang juga diperlukan untuk menjalankan templat yang dihasilkan.