Teknologi adalah tempat yang tepat untuk pekerjaan peringkat kemasukan teratas

Lulusan kuliah dengan kemahiran pengembangan Web cukup cantik di pasaran pekerjaan sekarang.

Laporan mengenai pekerjaan peringkat kemasukan terbaik dan terburuk yang dikeluarkan oleh WalletHub hari ini menyenaraikan "pembangun aplikasi Web" di bahagian atas. Pekerjaan yang berkaitan dengan IT sebenarnya mengambil empat dari lima tempat teratas dan enam dari 10 teratas.

WalletHub, yang menyediakan rangkaian sosial yang tertumpu pada kewangan, membandingkan 109 jenis pekerjaan peringkat awal berdasarkan 11 metrik utama mulai dari gaji permulaan hingga kadar pertumbuhan industri. Penemuan positif oleh WalletHub menguatkan apa yang dilaporkan oleh orang lain mengenai pasaran pekerjaan IT dan pembangun perisian, dengan Mondo menyenaraikan gaji yang lumayan untuk set kemahiran IT yang diinginkan dan CompTIA mendapati bahawa pembangun perisian sistem mempunyai potensi pertumbuhan tertinggi dari semua pekerja IT hingga tahun 2020.

Walaupun mendapat tempat teratas WalletHub, "Pembangun aplikasi web" bukanlah yang paling menguntungkan ketika memulakan gaji. Ia menduduki tempat ke-26, dengan gaji rata-rata $ 55,235, dan potensi pertumbuhan pendapatan ke-13, kata John Kiernan, penganalisis kanan di WalletHub. Secara keseluruhan, gaji rata-rata untuk pembangun Web baru adalah $ 63,160, sedangkan kedudukan penganalisis keselamatan maklumat peringkat permulaan mempunyai gaji permulaan rata-rata $ 54,420 dan gaji rata-rata keseluruhan $ 88,590.

Mondo dalam laporannya sendiri mengenai kumpulan kemahiran baru mendapati gaji tinggi untuk jawatan seperti "pembangun Android," yang membayar $ 135,000 hingga $ 165,000, dan "arkitek Salesforce.com," yang berharga $ 180,000 hingga $ 200,000. Tetapi kajian Mondo melihat pekerjaan untuk orang-orang yang memiliki keterampilan yang disebutkan, dan bukan hanya melihat pekerjaan peringkat permulaan.

Pekerjaan IT tidak memonopoli senarai WalletHub ketika datang ke pertumbuhan pekerjaan yang diproyeksikan paling cepat pada tahun 2022, tetapi "Penganalisis keselamatan maklumat," dengan kadar pertumbuhan yang diproyeksikan 36.5 persen, berada di kedudukan kedua, dan "Pengaturcara mesin kawalan angka komputer" berada di tempat keempat pada 27.6 persen .

Dalam menyusun laporannya, WalletHub melihat data Statistik Biro Tenaga Kerja AS serta data dari laman web pekerjaan seperti Indeed.com.

Kisah ini, "Teknologi adalah tempat yang tepat untuk pekerjaan tingkat kemasukan teratas," awalnya diterbitkan di .com. Dapatkan perkataan pertama mengenai apa yang dimaksudkan dengan berita teknologi penting dengan blog Tech Watch. Untuk perkembangan terkini dalam berita teknologi perniagaan, ikuti .com di Twitter.