Android supercharged: 12 aplikasi untuk meningkatkan telefon pintar anda

Psst ... Mari dekat. Ada sesuatu yang perlu saya sampaikan kepada anda, dan tidak ada cara mudah untuk mengatakannya: Telefon pintar Android anda mungkin tidak sesuai dengan potensi sepenuhnya.

Saya tahu, saya tahu - anda telah menyukainya. Anda telah menjaganya. Anda telah memeluknya sambil menonton "Frasier" dijalankan semula pada waktu malam. Tetapi di sebalik semua pengasuhan lembut, ada kemungkinan telefon pintar anda mempunyai poket kekuatan tersembunyi yang belum anda buka.

[Ikuti perkembangan dan wawasan utama telefon bimbit dengan blog Mobile Edge dan buletin Mobilisasi. | Lihat siapa yang memenangi iOS berbanding Android deathmatch. ]

Sebilangan besar kemampuan Android, anda lihat, berasal dari fleksibiliti. Berkat pendekatan terbuka Google terhadap aplikasi, praktikalnya tidak ada batasan cara anda memperluas fungsi telefon anda dan menyesuaikan ciri-ciri yang ada. Tidak memerlukan banyak masa atau usaha untuk menekan dail apa yang boleh dilakukan oleh peranti anda; anda hanya perlu tahu dari mana hendak bermula.

Oleh itu, bersiaplah untuk menjadikan telefon pintar anda lebih kuat dan serba boleh daripada sebelumnya.

Anda boleh memuat turun aplikasi ini dengan cepat dari telefon pintar Android anda dari Android Market jika anda mengimbas kod gambar QR yang ditunjukkan untuk masing-masing - tetapi jika anda ingin mengimbasnya menggunakan telefon pintar Android anda, anda harus membacanya di laman web mesra mudah alih ; malangnya, laman web biasa kami tidak berfungsi pada peranti mudah alih. (Juga jika gambar tidak ditampilkan dengan baik pada penyemak imbas desktop Anda, buka artikel asli di .com.)