Adakah Evolve OS sebaran Linux paling mesra pengguna?

Mengembangkan OS dan keramahan pengguna

OS Evolve tidak betul-betul sama dengan Ubuntu atau Linux Mint dalam hal yang diketahui oleh pengguna Linux. Tetapi itu mungkin akan berubah dengan pelepasan beta Evolve OS pertama. Seorang penulis di TechRepublic sedang mempertimbangkan untuk beralih ke Evolve OS dan menjatuhkan Ubuntu.

Jack Wallen di TechRepublic melaporkan:

Pada tahun 2014, sebaran baru muncul entah dari mana, yang menyebar ke tengah-tengah masalah ini dan berjanji akan menyampaikan sebaran Linux seperti yang lain. Pengedaran itu adalah Evolve OS. Untuk masa yang paling lama, pengedarannya berada dalam keadaan tidak seimbang, dan yang terbaik yang boleh anda lakukan ialah memuat turun alpha dan berharap ia dapat berjalan. Saya mencuba beberapa kali dan akhirnya memilih untuk hanya memasang desktop Budgie pada pengedaran Ubuntu. Percubaan itu memberi saya idea bagaimana OS Evolve akan kelihatan, tetapi tidak lebih.

Sekiranya anda peminat Chromebook tetapi lama-kelamaan dapat menambahkan lapisan kebolehgunaan dan kekuatan di atas, OS Evolve sesuai untuk anda. Sekiranya anda mencari lambang keanggunan di desktop, Evolve OS sesuai untuk anda. Sekiranya anda mencari penghalang terendah untuk masuk ke Linux, Evolve OS adalah untuk anda.

Lebih banyak lagi di TechRepublic

Laman web Evolve OS mempunyai lebih banyak maklumat:

Evolve OS adalah distribusi Linux yang dibuat dari awal, menggunakan versi pengurus pakej PiSi bercabang (dikekalkan sebagai "eopkg" dalam Evolve OS). Ia tersedia sebagai LiveCD yang boleh dipasang, dan hanya tersedia untuk komputer x86_64 (64-bit). Sokongan EFI ada di peta jalan, namun pemasang belum dipindahkan.

Kami menggunakan Desktop Budgie secara lalai, yang pada gilirannya digabungkan dengan tumpukan GNOME untuk mengurangkan hutang teknikal dan overhead yang tidak perlu.

Lebih banyak lagi di Evolve OS

Anda boleh memuat turun beta Evolve OS melalui pautan ini:

Ireland (Cermin Ikey)

Belanda (Cermin Alejandro)

Itali (cermin TuxPT)

Amerika Syarikat (cermin RaynoVox)

Torrent (Linuxtracker)

Persidangan Pembangun Permainan dan OpenGL versi seterusnya

OpenGL API sumber terbuka mungkin mempunyai pengganti yang menunggu di sayap, menurut PC World. Berita boleh datang dari panel di Game Developer's Conference pada 5 Mac.

Hayden Dingman melaporkan untuk PC World:

Harapan di sini bukan hanya untuk prestasi yang lebih baik daripada API baru ini, tetapi juga lebih banyak keserasian dengan DirectX. Ini akan memudahkan para pembangun untuk memindahkan permainan mereka dari Windows ke Linux dan Mac, yang berpotensi meningkatkan daya maju platform permainan yang bersaing — anda tahu, seperti Mesin Steam yang fabled dan belum dirilis oleh Valve. Kejutan! Valve terlibat secara langsung dengan panel GDC di mana semua ini akan diumumkan: "glNext: The Future of High Performance Graphics (Disampaikan oleh Valve)." Pekerja dari EA, Unity, dan Epic juga akan hadir untuk pendedahan tersebut.

Itu sahaja yang kami tahu sekarang. Tidak ada kata kapan glNext akan tersedia, perkakasan apa yang akan serasi dengannya, atau jika ia akan mengurangkan masalah CPU seperti yang dilakukan oleh DirectX 12 dan Mantle.

Lebih banyak lagi di PC World

Berikut adalah penerangan panel dan pautan ke acara di laman GDC:

Sertailah kami untuk melancarkan inisiatif glNext Khronos, API grafik merentas platform yang akan datang yang direka untuk teknik dan pemprosesan pengaturcaraan moden. glNext akan menjadi pilihan tunggal bagi pembangun yang menuntut prestasi terbaik dalam aplikasi mereka. Kami akan membentangkan perincian teknikal API, teknik canggih dan demo langsung aplikasi dunia nyata yang dijalankan pada pemacu dan perkakasan glNext.

Lebih banyak lagi di Persidangan Pembangun Permainan