Adakah Apple terlibat dalam kematian Pear OS?

Kematian Pear OS

Pembangun Pear OS telah menyiarkan di Google+ bahawa pengedaran Linux seperti Mac telah dijual kepada syarikat lain dan tidak lagi boleh dimuat turun.

Pear OS tidak lagi tersedia untuk dimuat turun.

Masa depannya kini berada di tangan syarikat yang mahu kekal tidak dikenali buat masa ini. Konsep ini menggembirakan mereka dan kini mahu meneruskan dan memperbaiki sistem untuk produk mereka sendiri. Saya tidak dapat memberikan nama tetapi ia adalah syarikat yang sangat terkenal ...

Lagi di Google + Petua Topi: Softpedia

Saya telah membuat tinjauan mengenai Pear OS 8 sebentar lagi untuk Ulasan Desktop Linux. Sekiranya anda peminat produk Apple, maka anda pasti menyukai Pear OS kerana sedekat ini kita akan melihat edaran Linux yang dikeluarkan oleh Apple.

Isu mengenai siapa di sebalik kematian Pear OS cukup menarik. Pembangun menyebut bahawa ia dibeli oleh syarikat lain tetapi tidak mengatakan siapa dan dia tidak memberikan alasan khusus mengapa mereka membelinya.

Semasa saya membuat kajian semula mengenai Pear OS 8, saya tertanya-tanya apakah Apple akan pernah mengikuti pembangun untuk pelanggaran tanda dagangan kerana ia menyerupai beberapa produk Apple. Apple tidak dikenali sebagai toleran jika mereka berpendapat hak harta intelek mereka telah dilanggar.

Adakah Apple terlibat dengan cara apa-apa dengan kematian Pear OS? Pemikiran yang berkonspirasi di antara kita mungkin berfikir bahawa itu mungkin kemungkinan besar, terutamanya jika Apple bertindak di belakang tabir melalui sebuah syarikat shell. Apple telah diketahui melakukan perkara itu pada tahun-tahun yang lalu ketika ingin berunding untuk sesuatu tanpa diketahui identiti sebenarnya.

Tetapi saya sangat meragui ini kerana Pear OS nampaknya tidak mempunyai apa-apa yang sebenarnya diperlukan oleh Apple. Sekiranya Apple akan berurusan dengan Pear OS, kemungkinan besar ia akan melalui peguamnya dan bukannya bertindak melalui cara yang bijak dengan muncul sebagai syarikat lain.

Jadi persoalannya tetap: Siapa yang membunuh Pear OS? Buat masa ini kita tidak tahu, itu masih menjadi misteri. Tetapi semoga syarikat yang bertanggungjawab segera melangkah keluar dari bayang-bayang dan memberitahu niatnya diketahui. Adakah Pear OS benar-benar mati selama-lamanya atau adakah ia akan dilahirkan semula dalam bentuk baru? Kita hanya perlu menunggu dan melihat.

Apa pendapat anda mengenai kematian Pear OS? Adakah anda tahu siapa yang membunuhnya? Kongsi pendapat anda dalam komen di bawah. Akan sangat menarik untuk melihat apakah pembaca mempunyai teori yang boleh dilaksanakan mengenai siapa di sebalik penamatan pengagihan Linux yang sangat unik ini.