uTorrent memasang penambang cryptocurrency pada komputer pengguna

uTorrent memancing pengguna dengan perisian perlombongan

uTorrent adalah aplikasi BitTorrent yang popular yang telah membuat marah beberapa pengguna dengan memasang aplikasi perlombongan Bitcoin di komputer mereka.

Laporan Sean Keach untuk Ulasan Yang Dipercayai:

UTorrent klien BitTorrent telah mendapat perhatian dari pengguna setelah munculnya kemas kini terbaru perisian yang disertakan dengan perisian perlombongan Bitcoin. Perisian ini, bernama Epic Scale, adalah penambang Bitcoin yang bermaksud menggunakan 'kuasa pemprosesan yang tidak digunakan untuk mengubah dunia.' Menurut seorang pengguna, perisian tersebut 'mudah dilihat oleh peningkatan beban CPU ketika komputer dalam keadaan tidak aktif.'

Malangnya, masalahnya terletak pada kenyataan bahawa pengguna mengatakan bahawa mereka tidak diminta bahawa mereka mahu perisian tersebut dipasang, walaupun harus diperhatikan bahawa pasukan uTorrent dengan tegas menafikan bahawa pemasangan senyap telah terjadi.

Lebih banyak di Ulasan Yang Dipercayai

Laporan mengenai uTorrent menarik perhatian para redditor dan mereka berkongsi pendapat mereka dengan panjang lebar:

North7: "Yang lebih buruk adalah perwakilan dari utorrent dalam utas itu. Itulah bagaimana anda tidak melakukan perkhidmatan pelanggan. Apabila pelanggan mengatakan bahawa mereka mengalami sesuatu yang tidak anda katakan," baiklah kami mengujinya sehingga anda mesti berbohong ", dengan begitu banyak kata. Dan apabila banyak pelanggan mengatakan perkara yang sama dan anda masih bertindak seperti itu, anda mempunyai masalah besar dan besar. Selamat tinggal utorrent.

StrawRedditor: "Saya terkejut mereka melakukan ini sebenarnya. Sesiapa yang biasa dengan adegan balas balas mungkin mengetahui bahawa ESEA (Liga yang mempunyai anti-cheat mereka sendiri) terperangkap dalam melakukan perkara yang sama. Program anti-cheat itu adalah melombong bitcoin tanpa ada yang tahu. Terdapat tuntutan tindakan kelas yang besar yang mereka hilang, dan mereka harus membayar untuk menggantikan kad video orang dan kerana program ini menjadikannya 100% untuk jangka masa yang panjang. "

Occamslaser: "Saya berhenti menggunakannya sekitar setahun yang lalu."

Master_clown: "Saya menggunakan transmisi dan anda bahkan dapat menyiapkannya sehingga anda dapat menambahkan torrents dari jauh dari telefon anda seperti utorrent. Alternatif kegemaran saya dan ringan yang ringan. Deluge juga hebat, tetapi saya lebih suka transmisi. Juga, transmisi dimuat lebih awal pada banyak distro Linux, yang merupakan petanda baik. "

Soul_Rage: "Beralih ke Deluge setelah beberapa komen beberapa bulan yang lalu. Itu semua yang seharusnya uTorrent. Tidak ada fungsi yang tidak masuk akal dan tidak lebih dari itu. Mempunyai penghantaran pada komputer riba kerja saya, dan sama minimalis dengan cara yang betul."

Lagi di Reddit

Kemas kini: Saya menerima e-mel dari Kevin Fu di BitTorrent. Inilah keseluruhannya:

Terdapat beberapa tuntutan liar mengenai perkembangan ini, sebagai ganti pemeriksaan fakta.

Untuk mengulangi apa yang telah diperkatakan secara terbuka, kami telah mengkaji masalah ini dengan teliti dan dapat mengesahkan bahawa tidak ada pemasangan senyap yang berlaku. Ini adalah sesuatu yang terus kami pantau, tetapi kemungkinan pengguna menerima tawaran semasa pemasangan.

Kami telah melihat tangkapan skrin di luar sana dalam akhbar dan sebaliknya (dari orang yang melalui proses pemasangan), menunjukkan arahan yang diberikan.

Seperti yang telah kami katakan, seperti banyak syarikat perisian, kami mempunyai tawaran rakan kongsi di jalan pemasangan kami dan dasar kami adalah bahawa mereka adalah pilihan. Kami berhasrat untuk bekerjasama dengan rakan kongsi yang menarik bagi pangkalan pengguna maju teknologi kami. Ini berlaku dengan Skala Epik; mereka berasaskan duit syiling dan fokus amal. Mereka mempunyai kisah hebat dan anda harus mempertimbangkan untuk melihat-lihat.

Dari segi aduan pengguna di forum kami, kami selalu memandang serius tuntutan ini. Kami sangat menghargai pengguna kami, mereka adalah kumpulan yang penuh minat dan teknologi. Dalam 24 jam terakhir, kami menerima kurang daripada selusin pertanyaan daripada beberapa juta tawaran.

Kevin

Ulasan Sabayon Linux 15.02

Sabayon Linux menawarkan Gentoo dalam edaran pelepasan bergulir. DistroWatch mempunyai ulasan penuh mengenai Sabayon Linux 15.02.

Jesse Smith melaporkan untuk DistroWatch:

Adakah saya ingin menyimpulkan pengalaman saya dengan snapshot Sabayon terbaru dalam satu perkataan: buggy. Mengetepikan sebentar percubaan saya yang terbatal untuk memasang 15.02 dan menunggu sehingga pelepasan 15.02.1 disediakan, terdapat beberapa aspek Sabayon yang tidak berfungsi untuk saya. Konsol SteamBox, Steam di desktop dan keluar dari pusat media berada di bahagian atas senarai saya. Walaupun tidak kerap berlaku, pada beberapa kesempatan saya tidak dapat logout dari akaun saya atau mematikan komputer dari dalam KDE. Pengurus pakej Rigo selalu mengganggu saya untuk mengemas kini pakej, walaupun sepertinya tidak ada sesuatu yang baru untuk dimuat turun. Semasa saya pertama kali memasang Sabayon, pemasang sistem selesai dan meninggalkan saya di persekitaran Fluxbox dan sebarang percubaan untuk mematikan Fluxbox menyebabkan pemasang melancarkan dan memulakan pemasangan sekali lagi.

Perasaan saya terhadap Sabayon akan menjadi lebih positif jika saya merasakan pengedaran berjaya membawa sesuatu yang baru atau istimewa ke meja sebagai pertukaran untuk sakit kepala yang ditimbulkannya. Pada mulanya saya fikir mempunyai antara muka Steam seperti pusat konsol atau pusat media mungkin bagus, tetapi kedua-dua ciri ini tidak sesuai untuk saya. Secara keseluruhan, Sabayon memberi saya pengalaman desktop KDE yang cukup rata-rata, dengan gangguan pakej dan pengurusan pakej yang mengecewakan sekali-sekala.

Projek Sabayon mendakwa memberikan pengalaman yang menawarkan perisian canggih pada platform yang boleh dipercayai. Namun, pengalaman saya dari minggu lalu menunjukkan bahawa kedua-dua ciri itu saling eksklusif. Tepi yang boleh dipercayai dan berdarah tidak bergandengan tangan, cepat atau lambat ujungnya dapat mengatasi kita dan menyebabkan masalah.

Lebih banyak lagi di DistroWatch