Aplikasi pejabat terbaik untuk Android

Ini 2017. Anda tidak perlu risau sama ada hamparan anggaran lama akan dibuka di tablet anda atau adakah dokumen di peti masuk anda akan kelihatan tepat di telefon anda. Pada zaman ini, mempunyai aplikasi pejabat yang berfungsi dengan lancar dan konsisten di seluruh peranti semestinya diberikan. Semuanya harus, seperti yang dikatakan oleh anak-anak yang keren, "selamat bekerja."

Namun di sinilah kita berada, di era di mana peranti mudah alih sama pentingnya dengan produktiviti seperti komputer desktop - dan alat pejabat maya kita masih sama sekali tidak universal. Ciri yang berfungsi dengan lancar pada satu produk atau platform tidak selalu berfungsi sama pada yang lain. Bagi pengguna perniagaan khususnya, itu boleh menjadi masalah serius.

Saya bertekad untuk menentukan aplikasi pejabat mudah alih mana yang akan meringankan kesakitan dan membuatnya semudah mungkin bagi kita yang menggunakan peranti Android - segmen dunia perniagaan yang semakin ketara, menurut pengukuran baru-baru ini oleh IDC. Saya menguji pelbagai aplikasi pejabat Android pada telefon pintar Nexus 6P dan tablet Nexus 9, keduanya menjalankan versi sistem operasi Android (7.1.1 Nougat) terbaru.

Setelah jangka masa penggunaan dunia nyata yang luas, tiga pesaing meningkat berbanding yang lain: rangkaian program produktiviti mudah alih Google (Dokumen, Helaian dan Slaid); Koleksi aplikasi berjenama Office dari Microsoft (Word, Excel, dan PowerPoint); dan aplikasi OfficeSuite all-in-one MobiSystems (khususnya aplikasi OfficeSuite + PDF Editor percuma untuk dimuat dengan langganan "premium" yang ditingkatkan).

Cukuplah untuk mengatakan, banyak yang berubah dalam masa yang singkat sejak penilaian aplikasi Android pejabat kami yang terakhir.