Bagaimana cara mendapatkan Siri ke peranti Android anda

Walaupun saya berpuas hati dengan telefon Android Samsung Galaxy S II saya, saya juga mempunyai kes buruk iri hati Siri. Saya juga menginginkan "pembantu peribadi" yang bertindak balas terhadap permintaan bahasa semula jadi seperti "Pindahkan perjumpaan saya dari 3 hingga 4." Dan saya yakin saya tidak bersendirian, kerana jutaan hasil carian Google untuk "Siri untuk Android" membuktikan.

Bolehkah anda membuat pengalaman seperti Siri pada telefon pintar Android? Tidak tepat, kerana tidak ada aplikasi tunggal yang dimasukkan ke dalam OS yang dapat menangani berbagai permintaan yang serupa dengan menggunakan bahasa alami bentuk bebas. Walau bagaimanapun, adalah mungkin untuk mendapatkan sebahagian besar fungsi Siri. Tidak seperti pengguna iPhone 4S, anda perlu mengumpulkan beberapa aplikasi yang berbeza jika anda ingin mengeluarkan pelbagai arahan suara pada peranti Android anda.

[Dapatkan aplikasi terbaik untuk peranti mudah alih anda: memilih aplikasi pejabat iPad terbaik, aplikasi perniagaan khusus iPad terbaik, aplikasi pejabat iPhone terbaik, aplikasi khusus iPhone terbaik, aplikasi pejabat Android terbaik, dan aplikasi khusus Android terbaik. | Pelajari cara menguruskan iPad, iPhone, Android, BlackBerrys, dan peranti mudah alih lain dalam laporan khas 20-halaman Mobile Dive Deep Management Dive PDF. | Ikuti perkembangan dan pandangan utama mudah alih melalui Twitter dan dengan blog Mobile Edge dan buletin Mobilisasi. ]

Sebaliknya, ada beberapa perkara yang dilakukan oleh aplikasi Android yang diaktifkan oleh suara yang tidak dapat dilakukan oleh Siri - misalnya, menggunakan perintah "pelancaran" dan terus ke laman web.

Saya menjalankan lebih dari setengah lusin pesaing melalui langkah mereka, menguji mereka untuk pelbagai fungsi untuk berkomunikasi (membuat panggilan, menghantar mesej), mengatur (menjejaki janji temu) dan mencari maklumat. Baca terus untuk melihat beberapa pilihan terbaik untuk membuat subset Siri anda sendiri untuk Android - dan aplikasi mana yang paling sesuai untuk tugas tertentu.

Catatan: Bersama dengan aplikasi dari Android Market dan yang biasanya dimuat pada peranti Android, telefon anda mungkin mempunyai tawaran tambahan. Sebagai contoh, Galaxy S II saya dilengkapi dengan widget disesuaikan yang menawarkan Perintah Suara yang, walaupun terhad, melakukan pekerjaan yang sangat baik dengan beberapa tugas seperti menghantar e-mel atau memaparkan hasil carian Web ramalan cuaca.

Apl yang berbalas dengan anda

Beberapa aplikasi Android semasa berpotensi menjadi pembantu yang lengkap, walaupun kebanyakannya berfungsi dalam proses. Dengan kata lain, walaupun beberapa daripadanya mungkin kelihatan terbatas dalam skopnya, mereka mungkin akan bertambah cepat.

Eva

Bukti Peluru

Harga: $ 8.99

Versi lain: Eva Intern: Percuma selama 28 hari

Apa yang dilakukannya: Eva melakukan sebilangan besar tugas, seperti memberi arahan dan sebut harga saham, mengumumkan panggilan masuk, membuat panggilan, membuat laporan perbelanjaan dan menguruskan kenalan. Ia mencari beberapa laman web, termasuk Google, Wikipedia, Amazon, eBay dan lain-lain. Eva menggunakan suara wanita untuk jawapan; jika anda lebih suka suara lelaki, anda boleh menggunakan Evan dan Evan Intern.

Ini satu-satunya aplikasi yang saya uji yang membolehkan anda menyesuaikan penanda halaman laman web, jadi anda boleh, katakan, memberikan nama "blog Android" ke JR Raphael's Android Power dan kemudian memberitahu Eva untuk membuka blog Android. Ia juga membaca mesej teks semasa berada dalam mod latar belakang.

Mengapa anda menginginkannya: Ini adalah satu-satunya aplikasi yang telah saya uji yang dapat disesuaikan, yang membolehkan anda menetapkan aplikasi tertentu atau penanda halaman Web untuk arahan suara yang diperibadikan. Kemas kini terbaru membaca semua acara sepanjang hari dari pelbagai kalendar Google. Dan ini membolehkan anda mencari suara beberapa sumber, bukan hanya Web Google.

Kelemahan: Penyesuaian memerlukan kos - bukan hanya kerana harga $ 8,99 Eva, yang lebih tinggi daripada aplikasi lain yang diliputi di sini (walaupun wajar untuk aplikasi yang kuat), tetapi kerana kerumitannya. Aplikasi ini lebih sukar digunakan daripada yang lain - anda harus menjalani sesi latihan selama 3 minit ketika pertama kali membukanya. Aplikasi ini juga menawarkan senarai 112 topik bantuan yang berbeza.

Di samping itu, pemahaman bahasa semula jadi agak terhad. "Tambahkan acara ke kalendar saya" tidak berfungsi - saya harus mengatakan "Buat acara." Daripada "Periksa kalendar saya" saya harus mengatakan "Apa yang ada pada kalendar saya hari ini?" "Cari pembuat kopi di Amazon" mengarahkan saya ke peta; Saya perlu mengatakan "Cari pembuat kopi di Amazon" untuk mendapatkan carian yang tepat. Banyak yang perlu diingat untuk menggunakan Eva.

Ia tidak dapat memahami perintah asas seperti "Open Computerworld.com" tanpa persediaan sebelumnya - dengan kata lain, saya perlu menyimpan terlebih dahulu semua laman web yang ingin saya lawati dengan arahan suara.

Aplikasi ini juga meminta saya menukar input teks-ke-ucapan lalai saya dari sistem Samsung ke sistem Google, yang saya tidak mahu lakukan. Untuk satu perkara, Google tidak akan menggunakan permulaan kalimat selepas tempoh ketika saya menentukan e-mel (hei, saya seorang editor; yang penting bagi saya).

Intinya: Salah satu keindahan Siri adalah ia hanya berfungsi. Eva boleh melakukan banyak perkara, tetapi pengiktirafan bahasa semula jadi memerlukan peningkatan - keperluan untuk mengingat begitu banyak frasa perintah khusus yang dibuat menggunakan aplikasi ini nampaknya banyak tugas sebagai pertolongan. Walau bagaimanapun, jika penyesuaian menarik bagi anda - ini adalah aplikasi yang bagus untuk pembukaan penanda halaman Web yang telah ditetapkan sebelumnya - anda boleh mencuba Eva Intern secara percuma selama 28 hari dan kemudian memutuskan sama ada anda ingin membayar untuk aplikasinya. (Menurut laman web tersebut, Eva Intern memiliki fitur yang sama dengan Eva yang lengkap.) Jika kemampuan berbahasa semula jadi bertambah baik, saya sangat mempertimbangkan untuk membeli.

Cara memberitahu kepada:

  • Buat penanda buku yang diaktifkan suara tersuai: "Tetapkan penanda buku baru." (Aplikasi ini akan menerangkan bagaimana ini berfungsi, kemudian lancarkan penyemak imbas lalai anda. Anda menavigasi ke halaman yang anda mahukan, kemudian kembali ke Eva dan beri nama pada halaman tersebut.)
  • Gunakan penanda halaman: "Buka."

Iris

Dexetra

Harga: Percuma

Versi lain: Tiada

Apa yang dilakukannya: Aplikasi alpha ini memanggil, teks, melakukan carian Web, berbual dan mencari kenalan. Terdapat ruang letak pengiktirafan suara untuk tugas yang mungkin akan dilaksanakan tidak lama lagi. Jika anda mengatakan "Pergi ke Computerworld.com", misalnya, buat masa ini ia hanya menjawab "Terima kasih untuk alamat Web itu."

(Dan ya, namanya memang "Siri" sebaliknya.)

Mengapa anda menginginkannya: Walaupun Iris agak terhad sekarang, memuat turunnya akan membolehkan anda memantau versi masa depan kerana pembangun menambah keupayaan baru. Dan "Ice Cream Sandwich Inspired UI" bagus dan tidak rapi.

Kelemahan: Ini masih disenaraikan sebagai projek alpha dan ia berfungsi seperti itu - versi 2.0 baru-baru ini dilancarkan kembali ke versi 1.2 kerana masalah. Dan kefungsiannya terhad - Saya menghadapi masalah untuk melakukan ciri asas seperti membuat panggilan atau menghantar teks, walaupun ia berjaya dalam cuaca dan dapat menjawab, "Mengapa langit biru?"

Intinya: Iris belum lagi berguna. Perlu diperhatikan kerana semakin matang dan bergerak keluar dari alpha.

Bagaimana cara memberitahu: Adakah penukaran unit atau mata wang: "Apa yang ada?" atau "Berapa dalam?"

Jeannie

Pannous

Harga: Percuma (dengan iklan; produk sebelumnya dipanggil Suara Tindakan)

Versi lain: Voice Actions Plus: $ 2.99 (tanpa iklan, respons lebih pantas)

Apa yang dilakukannya: Membuat panggilan, menetapkan penggera dan peringatan, menghantar mesej, rangkaian sosial, merakam audio dan video, menjawab soalan, melakukan beberapa terjemahan, mencari beberapa laman web, menjawab soalan dan banyak lagi. Jeannie disokong iklan dan percuma; jika anda ingin menyingkirkan iklan, Voice Actions Plus adalah $ 2,99, bebas iklan dan janji mengutamakan respons yang lebih pantas, ciri beta "dengar di latar belakang" dan peningkatan kestabilan.

Mengapa anda menginginkannya: Jeannie mempunyai fungsi Google Voice tetapi menambahkan respons lisan dan banyak lagi ciri. Sebagai contoh, ia akan mencari di laman web tertentu seperti Amazon, eBay dan Wolfram Alpha, bukan hanya Google. Ia juga diterjemahkan dari bahasa Inggeris ke bahasa umum seperti Sepanyol, Perancis dan Cina. (Terjemahan Google mengendalikan lebih banyak bahasa dan terjemahan yang ditulis serta teks lisan.)

Kelemahan: Tidak semua fungsi berfungsi seperti yang dijanjikan. Aplikasi ini nampaknya dapat menambahkan item ke kalendar saya tetapi nampaknya tidak berfungsi jika saya mengatakan saya tidak mahu peringatan. (Laman web pemaju mengatakan fungsi kalendar akan datang.) Dan horoskop mula membaca saya tag HTML.

Saya mempunyai lebih banyak masalah dengan pengecaman suara menggunakan Jeannie dan Voice Actions Plus daripada yang lain yang saya uji - terutamanya sebelum menukar pengecam suara lalai dari Samsung ke Google - tetapi saya masih mempunyai masalah walaupun selepas beralih.

Intinya: Walaupun aplikasi ini banyak berlaku, masalah dengan pengecaman suara dan antara muka pengguna menjadikannya kecewa sekali-sekala. Contohnya, sukar untuk mengetahui cara frasa pertanyaan. Di halaman Market aplikasinya, pengembang mengatakan versi berbayar akan segera menawarkan teknologi Nuance untuk pengecaman suara yang lebih baik - dan jika itu berlaku, saya akan mencuba aplikasi tersebut.

Cara memberitahu kepada:

  • Terjemahkan: "Terjemahkan ke."
  • Cari di laman web selain Google: "Cari."

Skyvi

BlueTornado

Harga: Percuma

Versi lain: Tiada

Apa yang dilakukannya: Memberi maklumat "mengenai semua perkara dari perniagaan tempatan hingga pemakanan makanan," menurut pembangunnya. Ia juga mengakses Facebook dan Twitter, dan menawarkan beberapa "keperibadian" dengan cuba memberikan respons lucu. Contohnya, minta untuk menikah dengan anda dan ia menjawab, "Anda kelihatan baik, tetapi saya tidak menjadi manusia dengan cara itu."

Mengapa anda menginginkannya: Aplikasi ini memasuki pangkalan pengetahuan Wolfram Alpha untuk menjawab soalan dan juga direka untuk melakukan rangkaian sosial Facebook dan Twitter dengan arahan suara.

Kelemahan: Aplikasi yang menjawab "Apa ramalan cuaca?" dengan "Definisi: kata benda: ramalan cuaca" dan "Buka e-mel saya" dengan "Berapa umur anda?" memerlukan beberapa kerja menguraikan perintah bahasa semula jadi. Di samping itu, ia tidak membuka aplikasi, membuat panggilan atau menghantar e-mel, dan respons Wolfram jauh lebih terhad daripada dengan Wolfram Alpha itu sendiri.

Intinya : Walaupun Skyvi menamakan dirinya sebagai Siri untuk Android, ia masih belum mempunyai sejumlah fungsi asas pembantu. Mendengar jawapan humor sekali-sekala untuk suatu soalan mungkin sedikit menggembirakan, tetapi keperibadian di sini tidak cukup mengagumkan untuk menampung kekurangan komunikasi atau navigasi Web.

Bagaimana cara memberitahu: Menjawab soalan: "Sejauh mana antara dan?" atau "Berapa peratus?"

Pembantu Speaktoit

Speaktoit

Harga: Percuma

Versi lain: Tiada

Apa yang dilakukannya: Pembantu Speaktoit bukan Siri, tetapi ini adalah beta berguna yang masih dalam pembangunan. Ia mudah digunakan dan mempunyai fungsi yang wajar. Ucapkan permintaan anda dan Pembantu menjawab soalan, mencari maklumat, melancarkan aplikasi, melakukan rangkaian sosial, memeriksa cuaca, melihat janji hari anda, menambah janji (tetapi belum dapat mengedit atau membuangnya), menghantar mesej, membuat panggilan, bermain muzik, melakukan matematik sederhana dan banyak lagi.

Mengapa anda menginginkannya: Aplikasi ini menawarkan sejumlah fungsi yang berbeza dan pengenalan bahasa semula jadi yang baik - sebagai contoh, anda biasanya dapat mengeluarkan perintah anda dengan menggunakan pelbagai frasa. Pembangunnya responsif terhadap laporan pepijat dan nampaknya berusaha untuk meningkatkan dan memperbaiki aplikasi.

Selain itu, anda boleh mengakses aplikasinya dengan menekan lama butang carian telefon anda sehingga anda tidak perlu mencari ikon atau widget untuk menggunakannya - tidak seperti mengakses Siri dengan ketik dua kali.

Kekurangan: Sekurang-kurangnya satu masa ketika Speaktoit tidak dapat menjawab soalan yang sebelumnya ditanggapi. Kadang-kadang juga menghadapi masalah untuk menyambung ke pelayan rumahnya.

Fungsi kalendar perlu diperbaiki, kerana hanya dapat membaca satu kalendar Google dalam akaun (yang bermasalah jika, seperti yang saya lakukan, anda menggunakan beberapa kalendar berkod warna untuk memisahkan janji perniagaan dan peribadi); kadangkala juga terlepas item pada kalendar lalai saya.

Saya juga memerlukan masa yang sangat lama untuk mencari lokasi ketika saya menggunakan 3G atau 4G pada Galaxy S II saya (walaupun tidak menggunakan Wi-Fi). Dan mengenai janji temu, saya akan menasihati menggunakan Speaktoit untuk membuka kalendar anda, dan tidak membacanya kepada anda, kerana tidak selalu menemui semua janji temu saya (walaupun ia membuat kerja yang baik untuk menambahkan acara baru)

Intinya : Pembantu Speaktoit sangat senang digunakan dan merupakan aplikasi penyebut semula yang paling banyak saya gunakan. Ingatlah bahawa ia bukan produk akhir.

Cara memberitahu kepada:

  • Tambahkan acara kalendar: "Buat / tambahkan janji temu / acara pada pukul."
  • Adakah matematik mudah: "Apa?"
  • Dapatkan masa di tempat lain: "Pukul berapa?"
  • Lancarkan aplikasi: "Buka" atau "Lancarkan."
  • Buka aplikasi kamera: "Ambil gambar."

Aplikasi yang bertindak balas terhadap arahan suara

Sekiranya anda berminat untuk mempunyai aplikasi yang hanya dapat menjawab permintaan berbahasa semula jadi tanpa bercakap, ada aplikasi lain yang lebih matang dan boleh dipercayai, tetapi terhad dari segi bahagian fungsi Siri yang boleh mereka padankan.

Carian Google / Carian Suara

Google

Harga: Percuma

Versi lain: Tiada

Apa yang dilakukannya: Walaupun ada namanya, aplikasi ini lebih banyak daripada sekadar mencari di Web. Kedua-duanya menggunakan Tindakan Suara Google untuk Android untuk membolehkan anda menggunakan suara anda untuk membuat dan mengirim mesej (e-mel atau teks), memainkan muzik, memanggil kenalan anda atau perniagaan yang tidak ada dalam senarai kenalan anda, pergi ke laman web, melihat peta, mendapatkan arahan atau menulis nota. Perbezaan antara keduanya: Carian Suara hanya mempunyai antara muka suara; Carian Google menawarkan input suara atau teks.