Ulasan InfoWorld: Dell Precision M6500 adalah stesen kerja yang benar dalam buku nota

Pokoknya

Stesen kerja mudah alih Dell Precision M6500 adalah notebook terpantas yang ada hari ini dari mana-mana sumber, dengan pemproses, kad grafik, dan memori terpantas. Ia juga mempunyai papan kekunci bersaiz penuh dan teknologi LED yang unggul di layar 17-inci. Walau bagaimanapun, ia berat, agak membebankan, dan mahal.

Pasar notebook adalah penyatuan yang terpisah-pisah dengan keperluan dan pilihan pengguna yang berbeza yang menyatakan diri mereka melalui pelbagai pilihan. Di tengah - sebahagian besar pasaran - adalah komputer riba biasa yang menyediakan pekerja pengetahuan apa yang mereka perlukan ditambah beberapa gewgaw untuk hiburan. Produk dari Dell, HP, Lenovo, Toshiba, dan Apple semuanya memperjuangkan hati dan fikiran pengguna di ruang ini.

Di hujung pasaran yang sangat mudah alih, kami dapati koleksi kecil produk yang menekankan sama ada ringan (Apple MacBook Air) atau faktor bentuk kecil (netbook). Pada hujung keluk daya dan berat yang tinggi, kami menemui pilihan paling sedikit: stesen kerja mudah alih dari Dell dan HP. Daripada jumlah tersebut, sistem dari Dell telah diubah secara konsisten dan sangat dipromosikan oleh syarikat sebagai buku catatan utama mereka. Pada, kami melihat stesen kerja buku nota Dell sebagai penghasil perkara yang akan datang; iaitu, mereka menjadi kelebihan teknologi notebook. Oleh itu, setiap tahun ketika Dell melancarkan model baru, kami berusaha untuk menuju ke garis depan untuk melihat apa yang telah dilakukan oleh Round Rock.

[Bagaimana buku nota Dell's Nehalem dibandingkan dengan rakan sejawatnya? Lihat ulasan, "stesen kerja Nehalem: Era baru dalam prestasi" | Bagaimana perbandingannya dengan stesen kerja mudah alih generasi sebelumnya? Lihat "Stesen kerja mudah alih yang pantas: Dell, HP, dan Lenovo." ]

Tampilan eksklusif pertama kami pada model tahun ini, Dell Precision M6500, menunjukkan peningkatan prestasi sistem yang ketara dan peningkatan kemampuan grafik yang besar. Prestasi notebook ini setara dengan stesen kerja midrange tahun lalu; skrin 17-inci dengan resolusi 1.920-dengan-1.200 adalah yang teratas untuk komputer riba dan iri hati banyak desktop; dan papan kekunci bersaiz penuh - bukan ukuran hampir penuh, tetapi saiznya benar-benar penuh. Ukurannya sama persis dengan papan kekunci desktop Dell. Ini adalah mesin rakasa, tidak banyak penggantian desktop sebagai peningkatan desktop. Namun, ia mempunyai beberapa batasan; berat, berat, dan mahal. Mari lihat semua aspek ini dengan lebih terperinci.

Di bawah tudung

M6500 dilengkapi dengan beberapa penawaran pemproses. Versi yang saya kaji didorong oleh penawaran CPU yang paling kuat: pemproses Intel Core i7 (Nehalem) x920 quad-core yang berjalan pada 2GHz. Ini adalah salah satu pemproses mudah alih Nehalem pertama yang dihantar. Ini menyokong Hyper-Threading, sehingga menyediakan hingga lapan saluran pelaksanaan. Ini diberi oleh cache 8MB yang pada gilirannya dapat diberi makan sehingga 16GB memori DDR3 berjalan pada 1,333MHz. Pada mesin saya, sistem mempunyai RAM 4GB (menggunakan dua DIMM).

Sistem grafik terdiri daripada penyesuai Nvidia Quadro FX 3800M yang baru dilancarkan, dengan RAM khusus 1GB dan jam dalaman 650MHz - model kad grafik mudah alih yang paling cepat tersedia pada masa ini.

Kad Markah Pusat Ujian
20% 20% 20% 15% 15% 10%
Dell Precision M6500 10 10 9 7 9 9

9.

Cemerlang