Penyelesaian virtualisasi pengguna AppSense membantu penggunaan virtualisasi desktop

AppSense baru-baru ini dinobatkan sebagai Citrix Ready Solution Partner of the Year semasa Citrix Synergy San Francisco 2010 - dan untuk alasan yang baik. Penyelesaian AppSense memberikan manfaat utama untuk produk Citrix XenDesktop dan Citrix XenApp, memberikan kepuasan dan kepuasan pengguna maksimum.

Penyelesaian AppSense menyediakan apa yang dikenali sebagai virtualisasi pengguna, teknologi yang masih dalam peringkat awal; kerana itu, ia tidak mendapat banyak tayangan udara di media. Virtualisasi pengguna tidak banyak dibincangkan, jadi orang mungkin belum pernah mendengar tentang teknologi, apalagi memahaminya sepenuhnya atau bagaimana ia digunakan.

[McAfee dan Citrix bekerjasama untuk mempermudah pengurusan keselamatan untuk persekitaran maya | Ikuti perkembangan virtualisasi terkini dengan saluran Virtualization]

Semasa di Persidangan Citrix Synergy, saya dapat bercakap dengan orang-orang dari pasukan AppSense untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik mengenai virtualisasi pengguna. Saya juga mendapat demo penyelesaian mereka dan melihat secara langsung mengapa mereka memenangi anugerah Citrix.

Infrastruktur Pengguna AppSense Virtualized menguruskan semua yang khusus untuk pengguna. Persekitaran pengguna mengandungi dasar korporat pengguna, tetapan pemperibadian, pengurusan hak pengguna, dan aplikasi yang diperkenalkan pengguna. Teknologi ini berfungsi di seluruh dunia fizikal dan maya (dan belakang) dan melintasi versi sistem operasi, seperti Windows XP, Vista, Windows 7, dan Windows Server 2008.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai teknologi virtualisasi pengguna ini dan apa yang dilakukan AppSense di pasaran ini, saya dapat menghubungi naib presiden kejuruteraan AppSense, Simon Rust untuk mendapatkan maklumat penuh.

: Virtualisasi pengguna nampaknya merupakan tawaran yang agak baru. Bolehkah anda memberi kami sedikit latar belakang atau menerangkan apa sebenarnya maksud orang ketika mereka mengatakan pemaparan pengguna?

AppSense: Selama tiga dekad terakhir, kaedah utama untuk menyampaikan kemampuan pengkomputeran kepada pekerja adalah PC desktop. Dalam model pengkomputeran pelanggan yang diedarkan ini, desktop adalah salah satu aset holistik yang terdiri daripada sistem operasi, aplikasi, dan maklumat pengguna, semuanya terikat pada satu bahagian perkakasan.

Baru-baru ini, kita telah melihat perubahan ini menjadi model komponen di mana sistem operasi, aplikasi, dan data pengguna dipisahkan menjadi tiga komponen individu, atau lapisan, yang dapat dikelola secara bebas. Virtualisasi pengguna adalah cara menguruskan lapisan ketiga maklumat khusus pengguna secara berasingan dari sistem operasi dan aplikasi sehingga dapat diterapkan ke dalam mekanisme pengiriman desktop apa pun, berdasarkan permintaan.