Paparan pertama: 10 ciri teratas Office 2016

Segmen Office terbesar - dan terpenting - disiarkan minggu ini: Office 2016 untuk Windows. Aplikasi Office 2016 sudah tersedia untuk tablet PC iOS, Android, OS X, dan Windows 10 melalui langganan Office 365 (hanya versi Windows Phone yang masih belum selesai), dan mereka kini tersedia untuk Windows melalui langganan Office 365 dan tradisional lesen individu. Di samping itu, pilihan lesen individu untuk OS X juga dilancarkan pada minggu ini.

Saya mempunyai akses awal ke Office 2016 untuk Windows dan berasa lega kerana tidak banyak yang berubah. Apabila Microsoft cuba mencampurkan unsur-unsur yang disertakan dalam aliran kerja kita, seperti membuang Menu Mula di Windows 8 atau menambahkan UI pita di Office 2007, ia bertemu dengan banyak rintangan. Dari perspektif UI, Office 2016 tidak kelihatan terlalu berbeza dengan pendahulunya, Office 2013 - perkara yang baik.

Bagi ciri-ciri, apa lagi yang sebenarnya kita mahukan dari Word? Atau dari aplikasi teras lain?

Saya percaya Microsoft membuat langkah yang betul dengan Office 2016 dengan memastikan UI serupa dengan versi sebelumnya, menambahkan beberapa ciri baru ke aplikasi desktop teras dan menambahkan sebahagian besar fungsi baru ke perkhidmatan Office 365 yang berasaskan cloud. Seperti semua produknya yang lain, Microsoft mahu anda beralih ke penawaran langganan berasaskan awan, jadi bukan kebetulan di mana sebahagian besar inovasi terletak - juga seharusnya.

Apa yang paling penting dengan Office 2016 yang baru? Izinkan saya membimbing anda ke keupayaan baru dan dipertingkatkan yang paling anda hargai.