Apa yang baru dalam Visual Studio 2017 Microsoft

Visual Studio 2017 versi 15.9, kemas kini kecil terakhir untuk Visual Studio 2017, kini boleh didapati dari Microsoft sebagai keluaran pengeluaran.

Di mana memuat turun Visual Studio

Anda boleh memuat turun Visual Studio 2017 versi 15.9 dari laman web Visual Studio.

Versi semasa: Apa yang baru di Visual Studio 15.9

Microsoft telah melancarkan Visual Studio 2017 Versi 15.9, dengan penambahbaikan untuk pengembangan Platform Windows Universal (UWP) dan penyahpepijatan C ++.

Untuk UWP, Windows 10 Insider Preview SDK kini disertakan sebagai komponen pilihan untuk beban kerja UWP; Pembangun UWP dapat menggunakan SDK ini untuk mengakses API terbaru untuk Windows 10. Selain itu, pembangun boleh membuat pakej MSIX sama ada melalui alat pembungkusan UWP atau melalui templat Projek Pembungkusan Aplikasi Windows.

Microsoft juga telah mengoptimumkan alat pembuatan dan penyebaran F5 untuk meningkatkan produktiviti dengan UWP. Dan pembangun harus melihat lebih sedikit kerosakan pereka XAML untuk UWP, ketika membuat dengan versi sasaran Fall Creators Update build 16299 atau lebih tinggi.

Juga baru dalam Visual Studio 2017 Versi 15.9 beta:

  • Keupayaan Step Back untuk pengembangan C ++ membolehkan pembangun kembali ke keadaan sebelumnya sambil melakukan debug tanpa perlu memulakan semula proses. Ia dimatikan secara lalai tetapi dapat diaktifkan dengan memilih Alat> Pilihan> IntelliTrace dan memilih pilihan IntelliTrace Snapshots.
  • Kini lebih mudah untuk memastikan tetapan pemasangan tetap konsisten di banyak pemasangan Visual Studio. Pemasang IDE kini dapat mengeksport fail .vsconfig untuk contoh Visual Studio yang diberikan. Fail ini hanya mengandungi maklumat mengenai beban kerja dan komponen yang dipasang. Fail ini kemudian dapat diimport untuk menambah beban kerja dan pemilihan komponen ke pemasangan baru atau yang sudah ada.
  • Perubahan telah dilakukan pada bagaimana alat Visual Studio menggunakan SDK Core .Net, untuk menghilangkan kekeliruan. Untuk pelepasan Visual Studio yang stabil, pelepasan SDK stabil terbaru akan digunakan secara lalai. Sebelumnya, alat tersebut akan menggunakan versi mana saja yang terdapat pada mesin pemaju, tanpa memperhatikan kestabilan. Penggunaan SDK Inti .Net akan menjadi lebih dapat diramalkan dengan perubahan ini.
  • Templat telah ditambahkan untuk SharePoint 2019, yang memungkinkan pembangun membuat projek baru yang kosong, yang mengandungi bahagian web visual, atau yang didasarkan pada pakej SharePoint 2019 yang ada. Pembangun juga boleh memindahkan pakej yang ada ke SharePoint 2019.

Tempat memuat turun Visual Studio 2017 Versi 15.9

Anda boleh memuat turun Visual Studio 2017 versi 15.9 dari laman web Visual Studio.

Versi sebelumnya: Apa yang baru dalam Visual Studio 15.8

Dalam Versi 15.8, pengalaman kontena Docker projek tunggal ditawarkan untuk projek web ASP.Net Core. Ini membina alat kontena Docker yang ada untuk memudahkan pembinaan dan penyahpepijatan kontena Docker dari IDE. Pembangun boleh menambahkan sokongan Docker semasa memulakan projek atau menambahkannya ke projek yang ada.

Visual Studio 2017 15.8 juga merangkumi penambahbaikan untuk C ++ dan pengurusan aplikasi web. Ciri baru merangkumi:

  • Profil pengikat kunci baru disertakan untuk Visual Studio Code dan alat produktiviti ReSharper.
  • Pemeriksaan cawangan Git dan pertukaran cabang untuk projek C #, Visual Basic, dan C ++ telah dibuat lebih cepat untuk penyelesaian yang besar. Muat semula penyelesaian tidak diperlukan lagi.
  • Pembangun kini mempunyai pilihan untuk tidak membuka semula dokumen dari sesi sebelumnya.
  • Alat penjejakan peruntukan objek .Net mengumpulkan jejak tumpukan untuk setiap peruntukan .Net yang berlaku dalam aplikasi sasaran. Aktiviti memori terungkap apabila data ini digabungkan dengan maklumat jenis dan ukuran objek.
  • F # 4.5 disertakan. Juga, Alat F # untuk Visual Studio telah diperbaiki dengan prestasi IntelliSense, penyempurnaan pendakap transaksional, dan implementasi CodeLens eksperimental.
  • TypeScript 3.0 disertakan.
  • sokongan perpustakaan js telah diperbaiki, terutamanya sokongan untuk fail .vue.
  • Sokongan ESLint telah dilaksanakan semula. Fail JavaScript akan dilenyapkan ketika diedit. ESLint 4 digunakan secara lalai.
  • Untuk TypeScript dan JavaScript, sokongan untuk rangka kerja Vue.js dan linter ESLint.
  • Peningkatan produktiviti menu kontekstual.
  • Untuk C ++, peningkatan untuk penyuntingan IntelliSense, analisis kod, dan penyahpepijatan Just My Code.
  • Prestasi yang lebih baik untuk manipulasi integer Visual Basic serta mengkonfigurasi pembersihan kod C #.
  • Alat yang diperbaiki untuk memahami prestasi aplikasi.
  • Penambahbaikan untuk pengembangan mudah alih, termasuk peningkatan tambahan untuk aplikasi Android dan penyertaan Xamarin. Keperluan untuk membina aplikasi asli.
  • Untuk pengembangan awan Azure, penyampaian berterusan untuk Fungsi Azure, pengurusan rahsia projek yang lebih baik melalui Key Vault, dan kemampuan untuk mengkonfigurasi pengurusan prestasi aplikasi Aplikasi Wawasan semasa membuat laman web.
  • Pemuatan projek lebih cepat.
  • Ciri-ciri Pengurus Perpustakaan baru untuk pengurusan fail perpustakaan sisi klien projek web
  • Sokongan multicaret, di mana pembangun dapat membuat beberapa titik penyisipan atau pilihan di tempat sewenang-wenang dalam fail atau pilihan tambahan yang sesuai dengan pilihan semasa. Pembangun boleh menambah, menghapus, atau memilih teks di beberapa tempat sekaligus.
  • LibMan, alat untuk menguruskan perpustakaan sisi pelanggan. Ditujukan sebagai pengganti alat Bower, LibMan membolehkan pemaju menguruskan perpustakaan statik, sisi pelanggan untuk projek web dari pelbagai sumber, termasuk Cdnjs. Alat ini ditunjukkan dalam Visual Studio 15.7 Preview 4.0 beta.
  • C ++ petua maklumat cepat pada makro, yang menunjukkan apa yang diperluaskan dan bukan hanya definisi mereka. Ini boleh berguna untuk makro yang merujuk makro lain.

Versi sebelumnya: Ciri-ciri baru Visual Studio 15.7

Ciri baru versi 15.7 adalah kepatuhan dengan standard C ++ 17, dengan lima ciri C ++ 17 yang ditambahkan pada penyusun, serta kemampuan pengekodan IntelliSense.

Hasil daripada sokongan C ++ 17 yang dipertingkatkan, pembangun tidak lagi perlu menentukan argumen semasa membina templat kelas. Kelas asas awam ditampilkan dalam jenis agregat, sehingga mereka dapat diinisialisasi melalui sintaks inisialisasi agregat tanpa konstruktor plat boiler. Dan algoritma selari yang sesuai dengan C ++ 17 telah dilaksanakan.

Versi 15.7 juga mempunyai implementasi lengkap ekspresi C ++ 11 SFINAE (kegagalan pencawang bukan kesalahan). Akronim ini berasal dari proses arcane yang digunakan oleh penyusun C ++ semasa resolusi overload.

Untuk XAML, bahasa persembahan visual berasaskan XML Microsoft, editor XAML akan menawarkan IntelliSense untuk menulis XAML bersyarat, yang menyediakan cara untuk menggunakan kaedah Kelas Maklumat API dalam markup XML. Ketika menggunakan jenis yang tidak ada dalam versi target aplikasi, editor dapat memberikan pilihan untuk memperbaikinya.

Visual Studio 2017 15.7 mengurangkan ukuran pemasangan pada pemacu sistem dengan mengarahkan cache muat turun, komponen bersama, dan beberapa SDK dan alat ke pelbagai lokasi. Ciri baru lain di Visual Studio 15.7 termasuk:

  • Penggunaan alat C ++ CMake dengan lebih mudah.
  • Ciri debugging langkah-langkah IntelliTrace, yang mengambil gambar aplikasi pada setiap langkah breakpoint dan debugger, kini disokong untuk .Net Core.
  • Untuk pengembangan mudah alih, Android Oreo SDK sedang diedarkan, bersama dengan emulator Android yang diaktifkan Quick Boot. IDE juga mengesan ketika versi lain dari SDK Android dipasang dan memuat turun komponen yang diperlukan.
  • Untuk pengembangan mudah alih iOS, aplikasi kini menampilkan sistem jenis statik, menawarkan ukuran yang lebih kecil, penggunaan memori yang berkurang dan permulaan yang lebih pantas.
  • Aplikasi tanpa kontainer dapat disebarkan ke Azure App Service di Linux.
  • Untuk pembangunan Universal Windows Platform, Windows 10 April 2018 Update SDK, Build 17134 adalah SDK yang diperlukan untuk beban kerja UWP.
  • Kemas kini automatik untuk aplikasi UWP yang dimuat sisi disokong. Dengan mekanisme sideloading, aplikasi dapat diedarkan tanpa Microsoft Store. Semasa menggabungkan versi 15.7 beta dengan Windows 10 beta SDK terbaru, pembangun dapat mengkonfigurasi tetapan kemas kini automatik untuk aplikasi UWP.
  • Untuk pengembangan JavaScript dan TypeScript, IDE mempunyai penambahbaikan yang dikuasakan oleh TypeScript 2.8; Microsoft mengesyorkan pengguna menaik taraf ke TypeScript 2.8, yang masih dalam versi beta. Di antara peningkatan yang ditawarkan Versi 2.8 kepada pengembang Visual Studio adalah kemampuan untuk memperbaiki semua masalah yang timbul dalam dokumen, seperti membuang pemboleh ubah yang tidak digunakan. Juga, ada perbaikan untuk pemicu coretan pramatang, refactoring yang tidak dapat dibatalkan, dan pemilihan versi TypeScript yang salah.
  • Untuk meningkatkan prestasi untuk pemaju JavaScript dan TypeScript, analisis latar belakang fail tertutup kini menjadi pilihan.
  • Sokongan untuk json.config.json, yang serupa dengan tsjsonconfig.json, telah ditambahkan untuk memperbaik pengalaman perkhidmatan bahasa untuk pemaju TypeScript.
  • Pembangun Core dan .Net Core pada build beta Windows dapat menetapkan breakpoint dan debug file JavaScript menggunakan penyemak imbas Microsoft Edge.
  • Keupayaan pengembangan web baru memberikan diagnosis masalah kebenaran aplikasi runtime.
  • Versi beta Visual Studio 2017 Build Tools tersedia untuk menyokong jenis projek yang merangkumi Azure, Office, SharePoint, dan pengembangan mudah alih dengan Xamarin.

Versi sebelumnya: Ciri-ciri baru Visual Studio 2017 15.6

Dilancarkan pada bulan Mac 2018, Visual Studio merangkumi beberapa perubahan asas pada perpustakaan bahasa dan inti F # untuk menjadikan tupledan System.Tuplejenisnya sinonim, serta membuat beberapa penyesuaian yang berkaitan dengan .Net Core.

Perubahan Oustide of the F #, ciri Visual Studio 2017 15.6 merangkumi:

  • Masa muatan lebih pantas untuk .Net Core.
  • Pemberitahuan mengenai pelanjutan yang boleh menyebabkan UI tidak bertindak balas. Pembangun diberi pilihan untuk menonaktifkan peluasan dan mematikan pemberitahuan masa depan yang berkaitan dengan pelanjutan itu.
  • Untuk diagnostik, tetingkap utas debugger jauh lebih cepat. Tingkap juga sekarang tidak segerak, sehingga pengguna dapat berinteraksi dengan Visual Studio semasa data diproses di latar belakang.
  • Untuk pengembangan C ++, pembangun dapat memilih apakah akan menghasilkan cache CMake secara automatik ketika membuka projek CMake. CMake adalah alat untuk menentukan proses membina yang berjalan di pelbagai platform.
  • Peningkatan penghubung C ++ melibatkan perubahan pada PDB (pangkalan data program), yang telah mengurangkan latensi dan memungkinkan pengurangan 30 peratus penggunaan memori timbunan dengan Visual Studio Debugger.
  • Peningkatan masa kompilasi telah dibuat untuk C ++, melalui pengoptimuman peningkatan gelung pra-kenaikan dan penyebaran data global berterusan yang lebih baik dalam penghasilan kod masa pautan.
  • Alat binaan di Visual Studio kini menyokong jenis projek TypeScript dan Node.js.
  • Pratonton peribadi yang terhad ditawarkan untuk Visual Studio Live Share, yang menyediakan kolaborasi masa nyata antara pasukan. Pembangun yang berminat boleh mendaftar di laman web Visual Studio Live Share.
  • Prestasi beban penyelesaian yang lebih baik, tertumpu pada senario di mana projek telah dibuka.
  • Cache masa reka bentuk telah dioptimumkan, dengan pemuatan data projek kini dilakukan secara selari. Visual Studio boleh menggunakan cakera dan CPU dengan kecekapan yang lebih besar. Microsoft telah menemui bahawa penyelesaian C # dan Visual Basic yang besar akan "memanaskan" dua kali lebih cepat daripada sebelumnya.
  • Untuk produktiviti, beta membolehkan pembangun menavigasi ke sumber yang disusun.
  • Untuk diagnostik, alat penggunaan CPU kini memaparkan timbunan panggilan logik untuk kod tak segerak apabila digunakan semasa profil post-mortem dengan profiler Performance Alt-Z. Kod tak segerak yang dijalankan atas nama fungsi atau tugas ibu bapa muncul semasa kanak-kanak dalam paparan Call Tree dan Caller / Callee. Paparan ini memudahkan anda menavigasi kod tak segerak dan memahami prestasi.
  • Untuk pengembangan cloud Azure, penghantaran berterusan dapat dikonfigurasi untuk penyelesaian dengan projek ASP.Net Core.
  • Keupayaan Uji Penjelajah, untuk menjalankan ujian, telah menambahkan hierarki untuk mengatur ujian mengikut projek, ruang nama, dan kelas.
  • Uji Penjelajah telah mengubah penemuan ujian masa nyata sehingga sekarang diaktifkan secara lalai, dan bukannya memerlukan bendera ditetapkan.
  • Alat Penggunaan CPU menunjukkan penyorotan garis sumber berdasarkan penggunaan garis kod tertentu.
  • Menggunakan keupayaan Intellisense untuk kod Python tidak lagi memerlukan pangkalan data penyelesaian.
  • Alat kolaborasi Team Explorer meningkatkan fungsi tag Git, dengan jubin Tag tersedia untuk melihat semua tag di repo. Pembangun juga boleh memadam dan menolak tag dan membina cabang baru dari tag.
  • Akses ke Ekstensi Pengesahan Aplikasi, untuk mengkonfigurasi perangkat untuk menggunakan tetapan yang dilindungi ketika bekerja dengan awan Azure, telah dipindahkan ke pengaturan utama.
  • Penemuan ujian masa nyata, digunakan untuk projek yang menggunakan penyusun Roslyn untuk mencari ujian dan mengisi Uji Penjelajah, diaktifkan secara lalai. Itu telah tersedia melalui bendera dalam rilis Versi 15.5.
  • Untuk pengembangan awan Azure, Visual Studio menyokong mengkonfigurasi penghantaran berterusan ke Azure untuk Team Foundation Version Control, Git SSH remote, dan aplikasi web untuk kontena.
  • Penyedia perkhidmatan bersambung Rujukan Perkhidmatan Web WCF kini menyokong rujukan perkhidmatan yang ada, mempermudah proses penjanaan semula kod proksi pelanggan untuk perkhidmatan web yang dikemas kini.

Versi 15.6 juga menawarkan keupayaan baru untuk pembangun C ++: